به تولید متوسط بالای ۳۵۰۰ دستگاه خودرو در روز رسیدیم
مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام تعهدات خودروسازان تا پایان سال ۹۸ محقق می شود.
به گزارش سیگنال به نقل از TSEpress، امیرحسین قناتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این مطلب، افزود : یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار، میزان تقاضای بالای آن است، چون خودرو به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است. وی با اشاره به تصمیم دولت برای خروج خودرو از شورای رقابت، ادامه داد : سال گذشته که با تایید هیأت دولت، خروج خودرو از شورای رقابت کلید خورد برای این بود که تولید کنندگان بتوانند محصولات را با قیمت حاشیه بازار به فروش برسانند. مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از مهرماه گذشته صنعت خودرو با مشکلات واسطه گری، تامین خودرو و افزایش قیمت مواد اولیه روبرو شده است، تصریح کرد: نسبت به سه ماهه اول سال ۹۷ با کاهش تولید مواجه شدیم، البته موضوع اصلی بازار خودرو واسطه گری و تقاضای زیاد از حد است. قناتی با یادآوری اینکه در بازار فعلی دو نوع مشتری خرید خودرو داریم، گفت: این دو نوع مشتری کسانی هستند که مشتری واقعی هستند و افرادی که به خودرو به عنوان کالای سرمایه ای نگاه می کنند. بنابراین هدف از فروش فوری خودرو بر اساس قیمت حاشیه بازار برای تامین نیاز مشتریان است.
تمامی تعهدات معوق و برنامه فروش ایران خودرو و سایپا تا پایان سال ۹۸ محقق می شود
وی همچنین افزود: بر اساس برنامه تولید امسال( سال ۹۸) بررسی ها برای اختصاص بخشی از تولید برای فروش فوری که به تعهدات معوق خدشه ای وارد نشود، انجام شد و برنامه این است که کلیه تعهدات معوق و برنامه فروش ایران خودرو و سایپا تا پایان سال ۹۸ محقق خواهد شد.
به تولید متوسط بالای ۳۵۰۰ دستگاه خودرو درروز رسیدیم
مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه بر اساس سیاست گذاری ها، تولید برای تحقق تعهدات و تامین ارز صنعت خودرو در حال انجام است، اضافه کرد: افزایش تولید و افزایش فروش فوری و سامانه فروش فوری موجب شد تا از تولید متوسط ۱۵۰۰ دستگاه خودرو در روز به بالای ۳۵۰۰ خودرو برسیم.
تحویل ۸۹۰ هزار دستگاه خودرو به مشتریان در سال ۹۷
قناتی یادآوری کرد: در سال ۹۷ با تمام مشکلات صنعت خودرو، بالغ بر ۹۵۲ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم و ۸۹۰ هزار دستگاه خودرو نیز تحویل مشتریان شده است.
وی تصریح کرد: نیاز واقعی بازار خودرو در ایران درسال های متمادی بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو است که در سال ۹۵ خودروسازان با وام، مشتریان را تشویق به خرید خودرو کردند اما تقاضای بیش از حد در بازار به واسطه گری برمی گردد. مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره بالابردن بهره وری نیز گفت: در طرح ساماندهی بخشی به افزایش تولید اختصاص دارد همچنین خودروسازان باید به افزایش تولید داخلی پیش بروند از تمام فعالان در صنعت مثل شرکت های دانش بنیان و قطعه سازان و صنایع نظامی برای حضور در این بخش دعوت کرده ایم که این کار در سال گذشته کاهش ارزبری داشته است. قناتی ادامه داد: از فروش اموال مازاد قرار است بخشی از نقدینگی تولید شود با افزاش تولید مهمترین هدف برای کمک به تولید ملی و فروش محصولات ملی انجام می شود که از ۲ خودروساز خواسته شده که تعهدات خود را در این زمینه انجام دهند. وی افزود: التهابات بازار به تولید و عرضه و تقاضا مربوط است. اگرچه تولید افزایش یافته در مقابل تقاضا نیز افزایش یافته است اما کاهش عرضه فوری به التهابات بیشتر در بازار منجر می شود. مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: یکی از سیاست های وزارت صمت این است که با همکاری دستگاه های نظارتی و پلیس فتا از دلال بازی در سایت های مجازی جلوگیری شود.
منبع: tsepress.com