بهترین صندوق‎ها شناسایی شدند

بهترین صندوق‎ها شناسایی شدند
خلاصه اخبار

امروزه صندوق‎های سرمایه‌‎گذاری نقش بسزایی در توسعه بازارهای مالی ایفاد می‎کنند. این ابزار علاوه بر تجمیع منابع، تأثیر بسزایی در مدیریت ریسک، تامین منابع پایدار و رشد بنگاه‎ها و نهادهای مالی دارد. با توجه به اهمیت و جایگاه مهم این نهاد در بازار‎های مالی و در اقتصاد ملی، به سراغ صندوق‎های سرمایه‌‎گذاری رفتیم و آن‎ها را بر اساس معیارها مختلف رتبه‎بندی کردیم.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس نیوز، در اکثر کشورهای توسعه یافته صندوق‎های سرمایه‌‎گذاری به عنوان هسته مرکزی بازار سرمایه شناخته می‎شوند و میزان بالایی از سرمایه‎های سرگردان را به بخش‎های مولد و فعال جامعه هدایت می‎کنند و می‎توانند نقش بسزایی در اقبال عمومی ‎به بورس ایفا کنند.

با توجه به اهمیت و جایگاه مهم این نهاد در بازار‎های مالی و در اقتصاد ملی، به سراغ صندوق‎های سرمایه‌‎گذاری رفتیم و آن‎ها را بر اساس معیارها مختلف رتبه بندی کردیم تا بهتر بتوان این صندوق‎ها را مورد ارزیابی قرار دارد.

بر اساس اطلاعات موجود، خالص ارزش دارایی‎های صندوق‎های سرمایه‌‎گذاری با درآمد ثابت بیش از صندوق‎های مختلط و سهام است. به همین ترتیب، در زمینه‎های میانگین دارایی‎های نقدی و بازدهی نیز جلوتر از سایرین است.

اما نکته جالب این است که صندوق‎های سرمایه‌‎گذاری در سهام با بازدهی سالانه 68.8 درصد، بهترین عملکرد را از این حیث دارد. این رخداد در میانگین بازدهی از آغاز فعالیت نیز پدیدار است که این موارد به خوبی بیانگر جایگاه بهتر و مناسب بازار سهام است.

در ادامه تمامی‎صندوق‎های سرمایه‌‎گذاری بر اساس معیارهای مختلف رتبه بندی شده اند:

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.