به جز بیت کوین، کدام یک از ارزهای دیجیتال بهترین گزینه‌ برای سرمایه‌گذاری در سال 2019 بودند؟

به جز بیت کوین، کدام یک از ارزهای دیجیتال بهترین گزینه‌ برای سرمایه‌گذاری در سال 2019 بودند؟
خلاصه اخبار

اگر برای لحظه‌ای بیت‌کوین را کنار بگذاریم، خواهیم دید که امسال عملکرد سایر آلت‌کوین‌ها فوق‌العاده خوب بوده است و حتی برخی از آنها عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشتند.

زمانیکه سلطه‌‌ بازار بیت‌کوین به بالاترین بازده چندین ساله‌ی خود رسید، تمامی توجهات را به خود جلب نمود. سلطه‌ بیت‌کوین در بازار به تازگی و تنها برای مدت زمان کوتاهی به سطح 70 درصد رسید، پس از آن با قیمت کمتری معامله شد و هم‌اکنون 68.5 درصد از حجم بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

در سال جاری افزایش قیمت ها موجب شد تا تسلط بیت‌کوین بر بازار افزایش پیدا کند. بیت کوین هم‌اکنون در مرز قیمتی 10,300 دلار ثابت مانده و بازده آن از آغاز سال تا به امروز به 179+ درصد رسیده است. اخیراً وب‌سایت Visionary Market اقدام به انتشار گزارشی از بازار رمزارزها کرده و در آن به بررسی دلایل ارزش‌گذاری بیت‌کوین کمتر از ارزش واقعی آن پرداخته است. در این گزارش به جای اینکه تنها ارزش بازار در نظر گرفته شود، بیشتر بر روی تحلیل‌های بنیادی در طول زمان که در تحلیل زیر هم قابل مشاهده است، تمرکز شده است.

به جز بیت کوین، کدام یک از ارزهای دیجیتال بهترین گزینه‌ برای سرمایه‌گذاری در سال 2019 بودند؟
مقایسه شاخص قیمت بیت کوین با اس اند پی 500

اگر برای لحظه‌ای بیت‌کوین را کنار بگذاریم، خواهیم دید که امسال عملکرد سایر آلت‌کوین‌ها فوق‌العاده خوب بوده است و حتی برخی از آنها عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشتند. رمرزارزهایی که بازده آنها از آغازه سال تاکنون بالا بوده است عبارتند از:

نام ارز دیجیتالعملکرد (از آغاز سال میلادی تا کنون)
Chainlink701 درصد
Binance Coin364 درصد
Huobi Token358 درصد
Bitcoin179 درصد
Tezos158 درصد
Litecoin146 درصد

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، بر اساس برخی معیارهایِ برآوردی از آغاز سال تاکنون تعدادی از آلت‌کوین‌ها عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشتند. بیت‌کوین سهم قابل توجهی از بازار رمزارز را به خود اختصاص داده و همین امر موجب شده تا تعداد زیادی از آلت‌کوین‌ها سال پر فراز و نشیبی را پشت سر بگذارند.  

هرچند برخی آلت‌کوین‌های مهم روند نزولی قیمت را تجربه کردند، اما آلت‌کوین‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد در سال 2019 از نظر قیمتی روند صعودی داشتند. برای مثال، چِین‌لینک پس از آنکه در ماه‌ ژوئنِ امسال خبر همکاری خود با گوگِل را اعلام کرد، شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بود. گوگل پیوسته به دنبال راهی است تا بتواند ریسک‌های امنیتی موجود در فضای بلاک‌چین را با همکاری چین‌لینک به‌منظور انجام معاملات  رمزارزها در فضای ابری، به حداقل برساند.

بسیاری دلیل رالی لایت‌کوین را مکانیزم «نصف شدن پاداش» امسال آن می‌دانند. نصف شدن پاداش زمانی رخ می‌دهد که عرضه‌ی یک رمزارز کاهش پیدا کند و به موجب آن ارزش رمزارز مورد نظر در فرایند عرضه و تقاضا افزایش پیدا کند. هم‌چنین بسیاری رالی امسال قیمت بیت‌کوین را نیز به همین مکانیزم ربط می‌دهند، چراکه سال آینده بیت‌کوین «نصف شدن پاداش» دیگری را تجربه خواهد کرد. بر اساس روندهای قیمتی گذشته، بیت‌کوین یک سال پیش از اینکه دو مرتبه نصف شدن پاداش را تجربه کند؛ از نظر قیمتی روند صعودی داشته و امسال نیز همان روند قیمتی را در پیش گرفته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.