بلینکن: اسرائیل از فرصت عالی برای سازش با عربستان استفاده کند/ مخالف اشغال غزه هستیم

بلینکن: اسرائیل از فرصت عالی برای سازش با عربستان استفاده کند/ مخالف اشغال غزه هستیم
خلاصه اخبار

وزیر خارجه آمریکا درحالیکه که کشورش به جنگ ویرانگر در غزه کمک می‌کند، مدعی شد که واشنگتن طرح‌های روشنی برای آینده غزه پس از جنگ دارد و مخالف بازگشت اشغالگری اسرائیل در نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی واهی مدعی شد: یحیی السنوار اولین مانع مذاکرات آتش‌بس در غزه بود.

بلینکن با اشاره به اینکه زمان آن رسیده که اسرائیل موفقیت نظامی را به یک استراتژی تبدیل کند و زمان آن رسیده که جنگ در غزه پایان یابد، مدعی شد: طرح‌های روشنی درباره آینده غزه پس از جنگ داریم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: در حال بررسی امکانات موجود و فرمت‌های جدیدی برای توقف جنگ و بازگرداندن گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) هستیم.

بلینکن درباره آینده غزه پس از جنگ ادعا کرد: باید طرح‌های ملموسی برای اجرای آن در غزه پس از جنگ وجود داشته باشد. در تلاش برای رسیدن به توافق‌های آشکاری در خصوص حاکمیت و امنیت غزه هستیم.

بلینکن تاکید کرد «پیشرفتی» با اسرائیل در زمینه کمک به غزه حاصل شده است، اما آن را ناکافی خواند.

او مدعی شد: ما کاملا با بازگشت اشغال نوار غزه توسط اسرائیل مخالف هستیم.

وزیر خارجه آمریکا افزود: 2 موضوع باقی مانده یکی بازگرداندن گروگان‌ها و دیگری توقف جنگ است و ما در حال بررسی امکان تعیین فرمت جدیدی برای تحقق هر 2 هدف هستیم.

بلینکن در ادامه در گزیری به مساله لبنان ادعا کرد: برای رسیدن به راه‌حل دیپلماتیک و دائمی برای آتش‌بس در لبنان تلاش می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: به شدت روی اجرای موثر قطعنامه 1701 تلاش می‌کنیم و حزب‌الله باید از مرزها عقب‌نشینی کند.

بلینکن همچنین تاکید کرد: عربستان بازیگر مهمی در منطقه است.

او در بخش دیگری از حرف‌هایش گفت: این نکته اهمیت دارد که اسرائیل به حمله ایران به شیوه‌هایی پاسخ دهد که به تنش بزرگتری منجر نشود.

بلینکن از اسرائیل خواست از «فرصت عالی» برای حرکت به سمت عادی سازی روابط با عربستان سعودی استفاده کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *