بزرگترین خروجی سرمایه از  ETFهای بیت کوین؛ رکورد بلک راک بالاخره به پایان رسید

بزرگترین خروجی سرمایه از  ETFهای بیت کوین؛ رکورد بلک راک بالاخره به پایان رسید
خلاصه اخبار

به دنبال بدترین عملکرد هفتگی بیت کوین از آگوست سال ۲۰۲۳، صندوق‌های ETF اسپات این ارز دیجیتال بزرگترین خروجی سرمایه روزانه را از زمان فعالیت خود به ثبت رساندند. همزمان با این اتفاق، رکورد ورودی سرمایه متوالی ETF بلک راک بالاخره به پایان رسید و بیش از ۳۶ میلیون دلار از این صندوق خارج شد. …

به دنبال بدترین عملکرد هفتگی بیت کوین از آگوست سال 2023، صندوق‌های ETF اسپات این ارز دیجیتال بزرگترین خروجی سرمایه روزانه را از زمان فعالیت خود به ثبت رساندند. همزمان با این اتفاق، رکورد ورودی سرمایه متوالی ETF بلک راک بالاخره به پایان رسید و بیش از 36 میلیون دلار از این صندوق خارج شد.

به گزارش میهن بلاکچین ، سرمایه‌گذاران روز گذشته در مجموع 564 میلیون دلار از ETFهای اسپات بیت کوین خارج کردند که بزرگترین خروج سرمایه از زمان آغاز فعالیت آنها در ماه ژانویه محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد بی‌اعتمادی به وضعیت اقتصاد کلان و مشخص نبودن زمان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو از جمله دلایل فروش سنگین توسط سرمایه‌گذاران بوده باشد.

رکوردشکنی خروج سرمایه از ETFهای اسپات بیت کوین

بر اساس داده‌های وب‌سایت فارساید اینوسترز (Farside Investors)، روز گذشته 36.9 میلیون دلار سرمایه از صندوق iShares بلک راک خارج شد. این نخستین جریان خروج سرمایه این ETF از زمان راه‌اندازی در ماه ژانویه محسوب می‌شود.

ورودی خروجی سرمایه به تمام ETFهای اسپات بیت کوین - منبع: Bloomberg
ورودی خروجی سرمایه به تمام ETFهای اسپات بیت کوین – منبع: Bloomberg

9 صندوق ETF دیگر در مجموع 526.8 میلیون دلار خروجی را به ثبت رساندند و ETF شرکت هش دکس تنها صندوقی بود که روز را با جریان خالص صفر به پایان رساند. صندوق FBTC فیدلیتی با 191.1 میلیون دلار بیشترین خروجی را داشت و پس از آن GBTC گری اسکیل با 167.3 میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفت.

در واکنش به رکوردشکنی خروج سرمایه از ETFهای اسپات بیت کوین، جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر بلومبرگ در توییتی نوشت:

ETFهای بیت کوین همچنان به آرامی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ورودی و خروجی سرمایه بخش معمولی از فعالیت یک ETF هستند.

مرجع: میهن بلاکچین