بروکسل به اوکراین ۴۰ میلیارد دلار وام می‌دهد

بروکسل به اوکراین ۴۰ میلیارد دلار وام می‌دهد
خلاصه اخبار

رئیس کمیسیون اروپا در سفر به کی‌یف از وام ۴۰ میلیارد دلاری برای اوکراین خبر داد.

به گزارش ایسنا، «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز (جمعه) گفت اتحادیه اروپا تا سقف 35 میلیارد یورو (39 میلیارد دلار) به اوکراین وام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این وام که رئیس کمیسیون اروپا آن را در سفر به کی‌یف اعلام کرد، بخشی از یک طرح حمایتی بزرگ‌تر کشورهای گروه هفت است که هدف آن جمع‌آوری بودجه کمکی برای اوکراین از محل دارایی‌های خارجی تصرف‌شده روسیه است.

فون در لاین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «حملات بی‌امان روسیه بدین معناست که اوکراین به حمایت اتحادیه اروپا نیاز دارد.»

در گزارش رویترز آمده است: «در پی 2 سال جنگ سنگین و تخریب زیرساخت‌های اوکراین، این کشور اکنون با نیازهای مالی عظیمی مواجه است.»

با آغاز جنگ اوکراین، کشورهای عضو گروه هفت دارایی‌های خارجی روسیه و الیگارش‌های روس را تصرف کردند. آن‌ها بالاخره در ماه مه به طرحی رسیدند که چگونگی استفاده از این دارایی‌های برای حمایت از اوکراین را ترسیم می‌کند.

بر اساس این طرح، 90 درصد از درآمد حاصل از این دارایی‌ها به صندوقی در اتحادیه اروپا واریز می‌شود تا بروکسل از آن برای ارسال سلاح به اوکراین استفاده کند. 10 درصد مابقی هم از شیوه‌های دیگر به کی‌یف اختصاص خواهد یافت.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *