برند‌های Louis Vuitton و DIOR از پلتفرم جدید مایکروسافت استفاده می‌کنند

برند‌های Louis Vuitton و DIOR از پلتفرم جدید مایکروسافت استفاده می‌کنند
خلاصه اخبار

مشتریان این دو برند تولید کننده‌ی کالاهای لوکس، امکان ردیابی و تایید اصالت محصولات خریداری شده را با استفاده از تکنولوژی بلاکچین اتریوم خواهند داشت

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، برند Louis Vuitton از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کند LVMH مالک نام‌های تجاری مختلف و رده بالا در حوزه‌ی مُد تایید کرد که تلاش می‌کند با استفاده از تکنولوژی کسب و کار خود را متحول کند.

این طرح تمامی پلتفرم جدیدی که AURA نام دارد را شامل می‌شود که بر روی بلاکچین اتریوم ایجاد شده و از پلتفرم ابری Microsoft Azure استفاده می‌کند.

AURA دسترسی به تاریخچه‌ی محصولات(از مواد خام تا محل فروش) و اعتبار کالا‌ها را برای مشتریان را برای مشتریان امکان پذیر می‌سازد.

این حرکت مرز جدیدی را برای بازار کالاهای لوکس ایجاد می‌کند، استفاده از بلاکچین در این حوزه تاکنون شکل بسیار محدودی داشته است. بر اساس گزارش رسانه‌ها، استفاده از بلاکچین طرح‌هایی همانند حراجی‌های هنری و تجارت الکترونیک را شامل می‌شود.

برای مثال، Vuitton تلاش برای افزایش شفافیت در زنجیره‌ی تامین خود را در سال ۲۰۱۶ آغاز کرد و به عنوان آخرین گام قصد دارد از AURA به منظور ردیابی محصولات استفاده کند.

در طول زمان تولید، مشخصات هر محصول در دفتر‌کل به اشتراک گذاری شده، غیرقابل تغییر(Sic) و حاوی داده‌های یکتا ثبت می‌گردد. بیانیه‌‌ی این شرکت در زمینه‌ی چگونگی عملکرد پلتفرم توضیح می‌دهد:

در زمان خرید، مشتریان می‌توانند از اپلیکیشن این برند برای دریافت گواهینامه‌ی AURA که اطلاعات تمامی محصولات را شامل می‌شود، استفاده کنند.

AURA به طور واقعی غیرمتمرکز است

این موضوع، فعالیت کنونی در دیگر صنایع را که علاقه‌مند به استفاده از بلاکچین برای زنجیره‌ی تامین خود هستند را بازتاب می‌کند.

این صنایع به‌طور فزاینده‌ای متنوع شده‌اند و هم‌اکنون هرچیزی را از خرید قهوه تا کاهو را شامل می‌شود.

درحالی که برخی از کاربرد‌ها انتقاداتی را نسبت به وضعیت درحال شکل‌گیری تکنولوژی بلاکچین برای ConsenSys به ارمغان آورده‌اند. مزایای استفاده از تکنولوژی غیر متمرکز موجب ارزش بیشتر بخش کالا‌های لوکس می‌شود.

کن تیمسیت(Ken Timsit)، مدیر اجرایی ConsenSys Solutions اظهار داشت که AURA یک نوآوری پیشگامانه برای صنعت کالاهای لوکس است.

ConsenSys مفتخر به مشارکت و همکاری با LVMH در یک نوآوری است که به کل صنعت کالاهای لوکس خدمت می‌کند و با بهره‌گیری از تکنولوژی بلاکچین اتریوم(Ethereum) در یک روش کاملا غیرمتمرکز از علاقمندی‌ها، یکپارچگی و امنیت هر برند حفاظت می‌کند.

Dior و Louis Vuitton تنها شرکت‌کنندگان این پروژه هستند و مجریان آن بدون اشاره به نام برند خاصی از گفتگو با دیگر برند‌ها برای پیوستن به این پروژه خبر دادند.

لازم به یادآوری است، ConsenSys پس از مواجه با مشکلاتی که منجر به تعدیل یک چهارم از کارمندانش شد، در جستجوی جذب سرمایه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری است.

منبع: coinit.ir