بررسی دلایل ریزش قیمت اتریوم و ETH/BTC؛ تمسخر پادشاه آلت کوین‌ها در شبکه‌های اجتماعی

بررسی دلایل ریزش قیمت اتریوم و ETH/BTC؛ تمسخر پادشاه آلت کوین‌ها در شبکه‌های اجتماعی
خلاصه اخبار

قیمت اتریوم در مقابل قیمت بیت کوین (ETH/BTC) به پایین‌ترین سطح خود از ماه آپریل ۲۰۲۱ رسیده است. در زمان نگارش مطلب، قیمت اتریوم در طول ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵٪ کاهش یافته و به ۲٬۲۵۲ دلار هم رسیده است. به گزارش میهن بلاکچین، در حالی که بازار ارزهای دیجیتال با افت قیمت مواجه …

قیمت اتریوم در مقابل قیمت بیت کوین (ETH/BTC) به پایین‌ترین سطح خود از ماه آپریل 2021 رسیده است. در زمان نگارش مطلب، قیمت اتریوم در طول 24 ساعت گذشته بیش از 5٪ کاهش یافته و به 2٬252 دلار هم رسیده است.

به گزارش میهن بلاکچین، در حالی که بازار ارزهای دیجیتال با افت قیمت مواجه شده است، تحلیلگران به تاثیر عواملی مانند احساسات نزولی، FUD (ترس، عدم اطمینان و شک) و تغییرات نرخ بهره آمریکا اشاره می‌کنند.

بررسی دلایل ریزش قیمت اتریوم

در طول 5 آگوست (15 مرداد) و 7 سپتامبر (17 شهریور)، قیمت اتریوم برای مدتی به زیر 2,200 دلار سقوط کرد و اکنون در سطحی قرار دارد که از ماه ژانویه در آن قرار نداشت.

در همین حال، بازار کریپتو 4.5٪ عقب‌نشینی کرده و ارزش بازار آن به 2.12 تریلیون دلار کاهش یافته است. البته از بین ارزهای دیجیتال، اتریوم بیشتر از همه متحمل درد شده است.

یک نهنگ اتریوم نیز با کیف پولی به ارزش 37 میلیون دلار که به مدت هشت سال غیرفعال بوده است، پس از اینکه جفت ارز ETH/BTC به پایین‌ترین حد خود در 3 سال گذشته رسید، فروش خود را آغاز کرد.

البته این نهنگ تنها نبوده است. پلتفرم تحلیلی Onchain Whale Alert دو نهنگ را نشان داد که دارایی‌های ETH خود را در تلاش برای فروش به صرافی کوین بیس منتقل کرده بودند. نهنگ اول (0x346…d9912) 14٬081 ETH (33.98 میلیون دلار) را انتقال داد، در حالی که نهنگ دوم 13٬977 ETH (32.8 میلیون) را به این صرافی کریپتو منتقل کرد.

این فشار فروش در بحبوحه افت قیمت ETH/BTC به زیر 0.04 رخ داده که پایین‌ترین سطح آن از آوریل 2021 است. این موضوع، احساسات نزولی نسبت به اتریوم را برجسته می‌کند؛ به ویژه با توجه به اینکه اخیرا بنیاد اتریوم و کیف پول‌های مرتبط با ویتالیک بوترین در حال فروش بوده‌اند. نگرانی بازار از تراکنش‌های ویتالیک بوترین ، اخیرا خبرساز شده بود.

نمودار قیمت اتریوم (ETH) - منبع: TradingView
نمودار قیمت اتریوم (ETH) – منبع: TradingView

همچنین، در شبکه اجتماعی X نیز به وضوح احساس FUD دیده می‌شود. حتی تحلیلگران و ناظران بازار نیز بر سر اتریوم می‌کوبند.

آنتی پروسینتسیز (antiprosynthesis)، توسعه‌دهنده اتریوم، در 15 سپتامبر (25 شهریور) پستی در شبکه اجتماعی X منتشر کرد و در آن نوشت:

نیمی از پست‌هایی که در این پلتفرم به من نشان داده می‌شود، پست‌های FUD در مورد اتریوم است.

در همین حال الکس کروگر (Alex Krüger)، اقتصاددان، اتریوم را با نیمار جونیور، فوتبالیست برزیلی مقایسه کرد و نوشت:

اگر اتریوم یک بازیکن فوتبال بود:

منبع: اکانت Alex Kruger در X
منبع: اکانت Alex Krüger در X

جیمز چک (James Check) و KALEO، تحلیلگران ارزهای دیجیتال، نیز به گروه کسانی که بر سر اتریوم می‌کوبند ملحق شدند و پست‌هایی درباره سقوط قیمت و کاهش قیمت اتریوم در برابر بیت کوین منتشر کردند.

در همین حال، The Crypto Dog، در 15 سپتامبر پستی در شبکه اجتماعی X منتشر کرد و در آن گفت که در سال گذشته، حتی بیت کوین کش (BCH) هم عملکردی بهتری از اتریوم داشته است.

قیمت اتریوم در برابر بیت کوین (ETH/BTCّ) اکنون در پایین ترین سطح خود از آپریل 2021 قرار دارد و در زمان نگارش 0.03917 بیت کوین است.

قیمت اتریوم در مقابل بیت کوین (ETH/BTC) - منبع:‌ TradingView
قیمت اتریوم در مقابل بیت کوین (ETH/BTC) – منبع:‌ TradingView

به‌زودی نرخ بهره کاهش خواهد یافت

قیمت اتریوم در زمانی کاهش یافته است که اقتصاد ایالات متحده هفته شلوغی را پیش رو دارد. هفته‌ای که قرار است در روز چهارشنبه، 18 سپتامبر (28 شهریور)، فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را اعلام کند.

بر اساس ابزار CME Fed Watch، تقریبا 41٪ کاهش 0.25٪ نرخ بهره و 59٪ شانس کاهش 0.50٪ نرخ بهره وجود دارد.

در اوایل ماه جاری، تحلیلگران Bitfinex پیش‌بینی کردند که کاهش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده، می‌تواند باعث افت بازار ارزهای دیجیتال شود. در مورد این موضوع، آرتور هیز گفت که «کاهش نرخ بهره، به قیمت بیت کوین کمکی نخواهد کرد!» .

علاوه بر این، دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، امروز از دومین سوء قصد جان سالم به در برد. ترامپ آسیبی ندید و رایان وسلی روث (Ryan Wesley Routh)، مرد 58 ساله که در ابتدا از صحنه گریخته بود، دستگیر و شناسایی شد.

مشخص نیست که آیا این حادثه بر قیمت اتریوم تاثیری داشته یا خیر، زیرا پس از اولین سوء قصد به جان او در ماه جولای، قیمت ارزهای دیجیتال افزایش یافته بود.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *