بررسی تفاوت های دو تیپ موسو گرند خان

بررسی تفاوت های دو تیپ موسو گرند خان
خلاصه اخبار

موسو گرند خان، پیکاپی کره ای است که قرار است توسط شرکت ایلیا موتور در دو تیپ عرضه شود. در این مطلب به تفاوت های این دو تیپ می پردازیم.

موسو گرند خان، پیکاپی کره ای است که قرار است توسط شرکت ایلیا موتور در دو تیپ عرضه شود. در این مطلب به تفاوت های این دو تیپ می پردازیم.

موسو خان ، نام پیکاپی دو دیفرانسیل از برند سانگ یانگ یا همان کی جی موبیلیتی است که در کشور های مختلف آمار فروش خوبی را از خود به جای گذاشته است و قرار است توسط صنایع خودروسازی ایلیا در بازار ایران مونتاژ و عرضه شود. شرکت ایلیا موتور در نظر دارد پیکاپ موسو خان را در دو تیپ با نام های sahara و signature در بازار ایران عرضه کند که این دو تیپ به لحاظ فنی مشخصاتی یکسان داشته اما نسخه سیگنیچر به لحاظ آپشن و امکانات نسبت به نسخه ساهارا برتری دارد. به عبارت دیگر نسخه sahara تیپ پایه این خودرو در بازار ایران بوده و نسخه signature تیپ فول آپشن آن در ایران به شمار می رود.

در ادامه می خواهیم ببینیم که این دو نسخه دقیقا در چه مواردی با یکدیگر تفاوت دارند.

مشخصات فنی

همانطور که گفته شد، این دو تیپ موسو گرند خان در بحث قوای محرکه هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو از پیشرانه یک پیشرانه 2 لیتری توربو با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI ) بهره می برند که این پیشرانه می تواند نهایتا 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند و در نهایت نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT ساخت نشان آیسین به چرخ ها منتقل کند. همانطور که انتظار می رود سیستم انتقال قدرت در هر دو تیپ موسو گرند خان به صورت 2H/4H/4L بوده و هر دو تیپ مجهز به سیستم قفل دیفرانسیل عقب هستند.

به طور کلی در محور جلو سانگ یانگ موسو خان از سیستم تعلیق دابل ویشبون استفاده شده اما در محور عقب این خودرو به دلیل افزایش قابلیت های آفرودی و بیراهه نوردی شاهد استفاده از سیستم تعلیق مولتی لینک هستیم که مزیت بسیار بزرگی برای این پیکاپ دو دیفرانسیل کره ای به حساب می آید.

تفاوت های ظاهری

دو تیپ ساهارا و سیگنیچر موسو گرند خان در بخش طراحی بیرونی، سبک طراحی بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند و تفاوت های بسیار جزئی را می توان در این دو بخش دید. یکی از مهم ترین تفاوت های میان این دو تیپ مربوط به چراغ های روشنایی است که در تیپ ساهارا از لامپ های هالوژن استفاده شده اما در نسخه سیگنیچر شاهد حضور لامپ های زنون در بخش روشنایی این خودرو هستیم.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که در نسخه sahara موسو گرند خان از رینگ های 18 اینچی آلومینیومی استفاده شده اما در تیپ signature رینگ های آلومینیومی 20 اینچی دیده می شود که مسلما جذابیت بیشتری نسبت به رینگ های 18 اینچی دارند.

برتری دیگری که در نسخه سیگنیچر به عنوان تیپ فول آپشن پیکاپ موسو گرند خان نسبت به تیپ ساهارا دارد این است که این رنگ بدنه این نسخه، در رنگ های سبز متالیک، بژ متالیک، قرمز متالیک، سفید روغنی، مشکی متالیک و خاکستری متالیک قابل سفارش بوده اما نسخه ساهارا تنها در رنگ های مشکی متالیک، سفید روغنی، قرمز متالیک، خاکستری متالیک عرضه می شود.

در بخش های مختلف داخل کابین سبک طراحی این دو تیپ بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و تفاوت های کمی را به لحاظ طراحی، در داخل کابین این دو نسخه مشاهده می کنیم. مهم ترین تفاوتی که در طراحی و تریم داخل کابین این دو خودرو دیده می شود این است که در نسخه سیگنیچر از چرم طبیعی به عنوان تریم داخلی استفاده شده اما در تیپ ساهارا شاهد استفاده از چرم مصنوعی هستیم و از طرفی تیپ signature دارای پوشش داخلی سقف، قاب ستون ها و دور سانروف مشکی یا طوسی رنگ است که در نسخه sahara موسو گرند خان چنین چیزی دیده نمی شود.

تفاوت های میان آپشن ها و امکانات دو تیپ موسو گرند خان

اصلی ترین تفاوت میان نسخه های signature و sahara موسو گرند خان مربوط به بخش آپشن و امکانات به کار رفته در این دو نسخه است که مسلما نسخه سیگنیچر امکانات بیشتری نسبت به ساهارا دارد.

یکی از اصلی ترین تفاوت میان نسخه سیگنیچر و ساهارا در بخش تعداد کیسه های هوای به کار رفته در این دو تیپ است. در نسخه سیگنیچر شاهد بهره مندی از کیسه های هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای هستیم اما در تیپ ساهارا تنها ایربگ های راننده و سرنشین جلو دیده می شود. از طرفی در بخش امکانات ایمنی و رادار های کمک راننده امکاناتی نظیر؛ رادار نقطه کور ، هشدار عبور ترافیک از عقب، هشدار خروج از خط ، رادار هشدار خروج امن سرنشینان از خودرو و… از امکاناتی هستند که در تیپ سیگنیچر وجود دارند اما در نسخه ساهارا دیده نمی شود.

در بخش امکانات رفاهی نیز نسخه سیگنیچر دارای پشت آمپر دیجیتال است بوده اما تیپ ساهارا از کلاستر آنالوگ به همراه کامپیوتر سفری بهره می برد. از طرف دیگر در لیست آپشن های تیپ فول آپشن پیکاپ موسو خان در بازار ایران یا همان signature، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله ، نورپردازی داخلی و دوربین 360 درجه و… دیده می شود اما در نسخه ساهارا تنها می توان دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب و… را مشاهده کرد.

البته بد نیست بدانید که امکاناتی نظیر؛ سنسور نور و باران، فرمان کمکی برقی، شیشه جلو ضد اشعه نو آفتاب، چراغ روشنایی روزنمایشگر 12.3 اینچی مالتی مدیا، گرمکن صندلی های جلو و عقب، سرد کن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی های جلو، سیستم ضد واژگونی ، سنسور TPMS ، سامانه کنترل پایداری و… از جمله امکاناتی هستند که در هر دو نسخه پیکاپ موسو گرند خان دیده می شوند.

در انتها باید خاطر نشان کنیم که عکس های گرفته شده از این خودرو، از نمونه پایه و اولیه این خودرو بوده و با نسخه هایی که در بازار ایران عرضه می شود، تفاوت دارد.

منبع: آخرین خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *