بحران نیروی انسانی در ارتش رژیم اسرائیل/ افزایش درخواست‌ها برای کناره‌گیری از خدمت نظامی

بحران نیروی انسانی در ارتش رژیم اسرائیل/ افزایش درخواست‌ها برای کناره‌گیری از خدمت نظامی
خلاصه اخبار

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از وخامت وضعیت نیروی انسانی در ارتش این رژیم خبر داد و آن را یک بحران برای تل‌آویو توصیف کرد.

العالم – فلسطین اشغالی

به نقل از شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی، ارتش برای جلوگیری از خروج نیروهای خود ناتوان است و این موضوع، وضعیت نیروی انسانی آن را وخیم تر کرده است.

براساس این گزارش، در سال جاری میلادی، 900 نظامی با درجه های سروان و سرگرد درخواست خروج از ارتش را کرده اند، در حالی که این عدد در سال های گذشته ، 100 تا 120 نفر بوده است.

این شبکه صهیونیستی، افزایش شدید درخواست ها برای کناره گیری از خدمت نظامی را نه تنها بحران ارتش، بلکه بحران رژیم اسرائیل نامید و اعلام کرد که این موضوع، نگران کننده است.

در همین حال، تحلیلگر نظامی شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: اکنون دشوارترین کار، راضی کردن افسران برای ماندن در پست های مهم است، زیرا در چند ماه گذشته، تلاش افسران عالیرتبه برای خروج و یا فکر کردن برای خروج از ارتش، آشکارا افزایش یافته است.

«نیر دووری» افزود: بیشتر افسران با درجه ستوانی و سرگردی در پایان دهه دوم زندگی قرار دارند و باید برای خدمت 10 تا 20 سال آینده خود در ارتش برنامه ریزی کنند.

وی درباره عوامل افزایش خروج افسران از ارتش رژیم صهیوینستی گفت که هفتم اکتبر2023(15 مهرماه 1402) در کنار حقوق و پاداش کم و بی اعتباری ارتش نزد توده صهیونیست ها و سیاستمداران، از مهمترین دلایل تلاش برای خروج از ارتش است.

بر اساس این گزارش، نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی نیز نسبت به خطرهای تمدید نشدن سن معافیت از خدمت نظامی هشدار داده اند.

آن ها اعلام کرده اند که افزایش نیافتن سن معافیت از خدمت، به خروج فوری پنج هزار نظامی از ارتش منجر خواهد شد.

روزنامه «هاآرتص» نیز پیشتر نوشته بود که شمار زیادی از نیروهای ذخیره اعلام کرده اند که حتی در صورت مجازات، به خدمت در ارتش بازنخواهند گشت.

رسانه های رژیم صهیونیستی در جند روز گذشته از تشکیل تیپی جدید متشکل از نیروهای ذخیره ارتش برای جبران کمبود نیرو خبر داده بودند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نقل از «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش اعلام کرد که ارتش به دلیل کاهش نیرو به 15 گردان جدید نیاز دارد.

کمبود نیروی انسانی در ارتش رژیم صهیونیستی و تلاش کابینه برای لغو معافیت حریدی ها (ارتدوکس های دینی) به یک جنجال بزرگ در میان صهیونیست های ساکن سرزمین های اشغالی فلسطین تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، کابینه «بنیامین نتانیاهو» از طریق نمایندگان ائتلاف خود در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی اخیرا پیش نویس قانون معافیت حریدی ها از خدمت وظیفه اجباری را در قرائت اول در کنست تصویب کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تنها نماینده ائتلاف حاکم بود که به آن رای مخالفت داد. این قانون باید در قرائت دوم و سوم نیز در کنست تصویب شود. هدف نتانیاهو از این اقدام، راضی کردن سران احزاب و جریان های دینی ائتلاف خود برای جلوگیری از خروج آنها از کابینه و سرنگونی آن صورت گرفت.

این قانون شامل کاهش سن معافیت از خدمت وظیفه اجباری برای «حریدی‌ها» به 21 سال است؛ درحالی که سن معافیت هم اکنون 26 سال است.

برای دهه‌ها، جوانان حریدی با ثبت نام در مدارس دینی برای مطالعه متون دینی و دریافت مهلت های تحصیلی مکرر یک ساله تا رسیدن به سن معافیت خدمت وظیفه اجباری، توانسته اند از خدمت وظیفه فرار کرده و مشمول معافیت شوند.

اما دادگاه عالی رژیم اسرائیل بتازگی با رد ضمنی این قانون حکم داد که دانش آموزان مدارس دینی حریدی باید به خدمت وظیفه اجباری اعزام شوند.

مرجع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *