بحران اقتصادی عمیق در انتظار رژیم صهیونیستی به‌خاطر جنگ غزه

بحران اقتصادی عمیق در انتظار رژیم صهیونیستی به‌خاطر جنگ غزه
خلاصه اخبار

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارشی منتشر کرد که در آن نسبت به بحران اقتصادی در انتظار این رژیم درنتیجه هزینه‌های جنگ هشدار داد. این گزاش ذکر کرد که بحران مذکور بدون شک به تورم منجر شده و خزانه را تضعیف خواهد کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

در این گزارش پیش‌بینی شد که در پی بحران مذکور، مالیات‌ها افزایش خواهد یافت و درنتیجه دستمزها و بودجه تخصیص داده شده به رفاه اجتماعی کاهش خواهد یافت.

این گزارش با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی تا کنون حدود 100 میلیارد دلار برای جنگ غزه هزینه کرده است، همچنین به افزایش قیمت ها در اراضی اشغالی اشاره کرد که طی یک ماه گذشته به 1 درصد رسیده است و ده‌ها هزار شهرک نشین را به زیر خط فقط خواهد کشاند.

به گزارش دفتر مرکزی آمار رژیم صهیونیستی، میانگین تورم سالانه در این رژیم طی ماه گذشته از 3.2 درصد به 3.6 در جولای رسیده که بالاترین میزان آن از اکتوبر 2023 به شمار می رود و البته طبق پیش‌بینی‌ها، بسیار بالاتر است و با افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای در کالاهای مصرفی همراه بوده است.

گفتنی است که جنگ علیه غزه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را بر آن داشته تا افزایش بودجه مصوب قبلی برای سال مالی 2024 را دوباره به تصویب برساند تا رقم آن به 727.4 میلیارد شیکل معادل 192 میلیارد دلار برسد.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *