بایدن گفت پوتین نمی‌تواند در قدرت بماند

بایدن گفت پوتین نمی‌تواند در قدرت بماند

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت که ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه نمی تواند در قدرت بماند.

بایدن در پایان یک سخنرانی گسترده در لهستان گفت: دیکتاتوری که تمایل به بازسازی یک امپراطوری دارد هرگز عشق مردم به آزادی را نمی‌تواند از بین ببرد. اوکراین هرگز یک پیروزی برای روسیه نخواهد بود، زیرا مردم آزاد از زندگی در دنیای ناامیدی و تاریکی خودداری می‌کنند. بایدن گفت: به خاطر خدا، این مرد نمی تواند در قدرت بماند.

بایدن در طول بحران اوکراین به پوتین تهمت زد و او را دیکتاتور قاتل و جنایتکار جنگی نامید، اما قبلاً از درخواست برکناری او از قدرت خودداری کرده بود.

اواخر روز شنبه، یکی از مقامات کاخ سفید تلاش کرد تا توضیح دهد که بایدن درباره قدرت پوتین در روسیه یا تغییر رژیم صحبت نمی‌کرد بلکه به این نکته اشاره می‌کرد که نمی‌توان به پوتین اجازه اعمال قدرت بر همسایگان خود یا منطقه را داد.

سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در قلعه سلطنتی در ورشو پایان سفر سه روزه به اروپا را رقم زد. زمانی که بایدن در لهستان بود، با پناهندگان اوکراینی که از تجاوز روسیه گریخته بودند و همچنین با نیروهای آمریکایی مستقر در رززوو، نزدیک مرز اوکراین، دیدار کرد.

بایدن در سخنرانی خود از دموکراسی‌های سراسر جهان خواست تا علیه روسیه متحد شوند.

او گفت: «در این نبرد، ما باید چشمانی روشن داشته باشیم. ما باید خودمان را برای مبارزه طولانی پیش رو نگه داریم».

بایدن مستقیماً و بارها پوتین را در طول سخنرانی محکوم کرد او گفت که پوتین مقصر تحریم‌های بین‌المللی است که اقتصاد روسیه و پول آن را درهم می‌کوبد و اشاره کرد که روبل روسیه به آوار تبدیل شده است.

بایدن خطاب به مردم روسیه گفت: این آینده ای نیست که سزاوار شما و خانواده و فرزندانتان باشد. راستش را به شما می گویم، این جنگ شایسته شما، مردم روسیه نیست. پیام بایدن به اوکراین مستقیم‌تر بود: ما در کنار شما هستیم.

برای مشاهده آخرین اخبار ایران و جهان می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نمایید.