بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا: رمزارزهای پایدار سردرگم کننده هستند!

بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا: رمزارزهای پایدار سردرگم کننده هستند!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

رمزارزهای پایدار سردرگم کننده هستند

بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از آنجایی که رمزارزهای پایدار مختلف روش‌های متفاوتی را برای حفظ ارزش رمزارزهای پایدار مورد استفاده قرار می‌دهند، عبارت رمزارز پایدار می‌تواند «سردرگم کننده» و یا «گمراه کننده» باشد. بعلاوه، بر اساس مقاله‌ی گروه اقدام دارایی‌های رمزارزی این بانک این رمزارزها در برابر حملات آسیب‌پذیر هستند و پذیرش گسترده‌ی این فن‌آوری می‌تواند بازارهای جهانی را به آشفتگی دچار کند.

رمزارزهای پایدار

محققان بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا رمزارزهای پایدار را در سه گروه دسته‌بندی کرده‌اند. نخستین دسته رمزارزهای پایدار همانند رمزارز پایدار شرکت تتر را شامل می‌گردد که معادل رمزارزی ارز فیات محسوب می‌شوند و امکان انجام مبادلات را بدون نیاز به خروج از اکوسیستم رمزارزها را فراهم می‌کنند. دسته‌ی دوم رمزارزهای پایداری هستند که برای جایگزین ساختن ارزهای فیات طراحی شده‌اند که دلار دیجیتالی و ارز دیجیتالی یورو را شامل می‌شوند. و در نهایت رمزارزهایی که به عنوان جایگزین روش‌های حفظ ارزش دارایی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای مثال نگه‌داری از تتر به عنوان جایگزین ذخیره سازی دلار آمریکا محسوب می‌گردد.

اما ایده‌ی ایجاد ارز دیجیتالی یورو که بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا ساخت آن را مورد بررسی قرار می‌دهد، درصورتی که به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرد، ممکن موجب افزایش «ریسک‌های ثبات مالی» گردد.

بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا ادعا می‌کند که این اتفاق می‌تواند به دلیل «خروج نقدینگی» تجربه گردد. یعنی مقداری از ارزهای فیات به عنوان وثیقه‌ی ارزدیجیتالی یورو منتشر می‌گردد، درصورتی که مالکان این ارز دیجیتالی کاهش ارز یورو را پیش‌بینی کنند، ارز دیجیتالی را به ارز حقیقی یورو تبدیل خواهند کرد و در نتیجه ارز یورو را در بازار به فروش خواهند رساند.

ضرورت بازنگری بر اصطلاح رمزارزهای پایدار

محققان این گزارش اعلام کرده‌اند: «در این شرایط، میزان نقدشوندگی دارایی‌ها برای پوشش بازخرید دارایی‌های منتشر شده می‌تواند تاثیرات منفی بر سیستم مالی داشته باشد.» از آنجایی که امکان دستکاری در رمزارزهای پایدار همانند یو‌اس‌دی‌تی(USDT) یا یو‌اس‌دی‌سی(USDC) وجود دارد، این دسته از رمزارزها می‌تواند ریسک‌های سیستماتیکی را موجب گردند.

درصورتی که رمزارزهای پایدار به روش جایگزین حفظ ارزش دارایی‌ها تبدیل شوند(که از دیدگاه بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا تحقق این شرایط امکان‌پذیر نیست)، توانایی مداخله‌ی بانک مرکزی در اقتصاد از طریق اعمال سیاست‌های پولی کاهش خواهد یافت.

بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا معتقد است که رمزارزهای پایدار می‌توانند به‌طور منفی سیستم اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهند. این بانک معتقد است که اصطلاح «رمزارزهای پایدار» باید تغییر کند و به‌طور کامل کنار گذاشته شود:

همزمان با استقرار اصول نظارتی و تعریف روش‌ها عبارت «رمزارز پایدار» باید با اصلاحات دیگری جایگزین شود تا تاکید بر پایداری این دسته از رمزارزها را بازتاب نکنند. The European Central Bank

نظر شما نسبت به دیدگاه بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا نسبت به رمزارزهای پایدار چیست؟ آیا رمزارزهای پایدار سیستم‌های اقتصادی را با ریسک‌های متعددی مواجه می‌کنند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.