بازی کانال‌ها در بازار ارز؛ لیر ترکیه و دینار در ایستگاه جدید/ پلن عربستان برای خانه‌دار کردن مردم

بازی کانال‌ها در بازار ارز؛ لیر ترکیه و دینار در ایستگاه جدید/ پلن عربستان برای خانه‌دار کردن مردم
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز:‌ بازار ارز امروز شاهد نوسان مثبت قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است. قیمت درهم امارات هم در محدوده 18676 قرار گرفت تا رشد 576 تومانی داشته باشد.

به گزارش اقتصادنیوز، قدرت خرید مسکن این روزها تنها دغدغه ایرانیان نیست و بسیاری از کشورها با این موضوع در حال دست و پنجه نرم کردن هستند. مانند عربستان که به تازگی برای بهبود قدرت خرید سهام مسکن در این کشور، بزرگ‌ترین مدیر صندوق جهان را برای کمک به توسعه بازاری برای اوراق بهار با پشتوانه «وام مسکن» استخدام کرده است.

براساس آنچه بلومبرگ گزارش کرده است،‌ لری فینک، مدیر اجرایی ارشد «شرکت بلک راک» در کنفرانسی در ژوهانسبورک اعلام کرد که عربستان سعودی امیدوار است توسعه بازاری ثانویه برای وام مسکن به بانک‌ها اجازه دهد تا به وام گیرندگان نرخ‌های بهره پایین‌تری پیشنهاد بدهند و هزینه خانه‌دار شدن را کاهش دهد.

این گفته‌های فینک چند ماه پس از آن بیان شد که بلک راک توافقی را با «شرکت املاک عربستان سعودی» برای توسعه بازار تامین مالی مسکن در عربستان امضا کرد. این دو شرکت به عنوان بخشی از قرارداد توافق کردند که به دنبال راه‌هایی برای متنوع سازی منابع تامین مالی از طریق بازارهای با درآمد ثابت باشند. این توافق بخشی از برنامه عربستان سعودی برای افزایش نرخ مالکیت خانه تا 70 درصد در این کشور است، که یکی از بخش‌های مهم برنامه‌های ولیعهد محمدبن سلمان برای تقویت اقتصاد عربستان با کاهش وابستگی آن به نفت خام است.

این در حالیست که براساس داده‌های رسمی نرخ تورم سالانه عربستان سعودی در ماه سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 1.7 درصد رسید که ناشی از افزایش هزینه‌های مسکن است. همچنین اجاره مسکن 11.2 درصد افزایش و قیمت اجاره آپارتمان 10 درصد افزایش یافت. کارشناسان معتقدند افزایش قیمت مسکن در عربستان سعودی به دلیل عرضه محدود املاک، در کنار افزایش جمعیت و هجوم مهاجرانی که به دنبال مسکن در این کشور هستند، تقویت شده است.

اندازه بازار املاک و مستغلات عربستان سعودی در سال 2024 حدود 69.51 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و انتظار می‌رود تا سال 2029 به 101.62 میلیارد دلار برسد. حجم معاملات مسکونی در عربستان سعودی در سال 2022 نسبت به سال قبل 24.5 درصد کاهش یافت. حال که شما هم با آخرین وضعیت بازار مسکن همسایه جنوب غربی ایران آشنا شده‌اید و شاید مایل به سرمایه گذاری در این بازار شده اید،‌ بهتر است پیش از هر اقدامی همراه ما در دور دنیای امروز سری به بازار ارز تهران بزنید و از آخرین قیمت ریال عربستان آگاه شوید.

قیمت ریال عربستان امروز 2 آبان 1403

قیمت ریال عربستان امروز در جریان معاملات بازار مسیر صعودی را تجربه کرده است و در مقایسه با روز گذشته 566 تومان بالا رفت و 18220 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

نرخ امروز لیر ترکیه

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات امروز بازار 70 تومان بالا رفت و به 2000 تومان رسید تا در مرز مهم و حساس قرار بگیرد. این اسکناس در دو روز گذشته در سایه نوسانات صعودی بازار ارز با سرعت در حال عبور از مرزهای مقاومتی است.

قیمت درهم امارات امروز

امروز قیمت درهم امارات در جریان خرید و فروش‌های بازار تهران شیب صعودی را تجربه کرده است و در محدوده 18676 قرار گرفت تا رشد 576 تومانی داشته باشد.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان در بازار

ریال عمان هم امروز در بازار ارز تهران بر مدار افزایش قیمت حرکت کرد و 5510 تومان گران شد. ارزش هر ریال در پایان امروز به 178140 تومان رسید.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2،6 رسیده است.

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق هم امروز خلاف عادت همیشگی خود حرکت کرد و معاملات را در حالی سپری کرد که با تغییر افزایشی نسبت به روز گذشته 52 تومان نرخ گذاری و معامله شد. هر دینار رشد دو تومانی را تجربه کرد.

دینار عراق

قیمت منات آذربایجان امروز

منات آذربایجان هم بازار را با روند صعودی آغاز کرد و به پایان رساند. ارزش منات امروز به 40200 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته افزایش 1250 تومانی داشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان

کم نوسان ترین ارز مورد معامله در بازار تهران هم امروز اسیر جو افزایشی حاکم بر بازار تهران شد و شیب صعودی را در پیش گرفت. قیمت درام ارمنستان در پایان معاملات امروز رشد پنج تومانی را تجربه کرد و 177 تومان خرید و فروش شد.

لاری گرجستان

قیمت امروز لاری گرجستان

امروز در آخرین مقصد اروپایی دور دنیا یعنی گرجستان شاهد پیشروی قیمت لاری بودیم. ارزش هر لاری عصر امروز 920 تومان بالا رفت تا با نرخ 25360 تومان به کار خود پایان دهد.

نرخ امروز بات تایلند

بات تایلند هم نخستین روز هفته را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته 50 تومان بالا رفت و 2023 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت رینگیت مالزی

امروز قیمت رینگیت مالزی هم در بازار ارز تهران بر مدار افزایش آغاز به کار کرد و پیش رفت تا در مقایسه با دو روز پیش 15720 تومان خرید و فروش شد. ارزش هر رینگیت 410 تومان افزایش داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از نوسان افزایشی قیمت‌ها حکایت دارد؛ روندی که به عقیده معامله گران ناشی از نوسان محسوس قیمت دلار در جریان معاملات بازار است..

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *