بازی سرزنش صهیونیست‌ها برای فرار از مسوولیت شکست ۷ اکتبر

بازی سرزنش صهیونیست‌ها برای فرار از مسوولیت شکست ۷ اکتبر
خلاصه اخبار

هم‌زمان با گذشت یک سال از جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، شماری از نهادهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در مقام دفاع از خود برآمده و اقدام به سرزنش سطوح سیاسی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، پس از افشای گزارش‌های خبری به نقل از منابع نظامی مبنی‌ بر اینکه نهادهای نظامی قبلا چهار اخطار به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره احتمال انجام عملیات توسط مقاومت فلسطین ارسال کرده و در مورد حمله به او هشدار داده بودند، شماری از نهادهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی به دنبال دفاع از خود بوده و اقدام به سرزنش سطوح سیاسی کرده‌اند.

براساس نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از ماه مارس تا ماه ژوئیه 2023 سازمان اطلاعات چهار پیام هشدارآمیز ارسال کرده و توضیح داده چگونه کسانی که در عرصه‌های مختلف به عنوان «دشمن اسرائیل» توصیف می‌شوند، به آسیب‌های وارد شده به انسجام کابینه و به‌ویژه ارتش نگاه می‌کنند، اما نتانیاهو بیانیه‌ای صادر کرد و در آن به دروغ گفت ادعای تشکیلات نظامی مبنی‌ بر اینکه قبل از هفتم اکتبر در مورد حمله احتمالی غزه به او اخطار داده شده، واقعیت ندارد و ارزیابی‌های نهادهای امنیتی نشان‌دهنده هیچ هشداری نسبت به قصد حماس برای حمله علیه اراضی اشغالی نبود.

اما انکارهای او نظر صهیونیست‌ها را تغییر نداده و 80 درصد از صهیونیست‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی روزنامه عبری «معاریو» نتانیاهو را مسؤول آن حمله می‌دانند.

در همین راستا، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشت نتانیاهو از جنگ غزه برای ماندن در قدرت سوءاستفاده کرده و هفتم اکتبر «میراث» او را نابود کرد، چرا که بحث خروج او از قدرت را نمی‌توان برای همیشه به تعویق انداخت.

با وجود همه این‌ها، ارتش رژیم اشغالگر که اقداماتش با شکست مواجه شده، به ناکامی خود در هفتم اکتبر اعتراف دارد.

در همین راستا، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد تحقیقات گسترده را درخصوص وقایع شهرک بئیری آغاز کرده و او با اعتراف به شکست خود و فرماندهان ارتشش فاش کرد که قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی از سمت خود استعفا دهد.

گفتنی است از زمان آغاز طوفان الاقصی، تعدادی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیتسی از جمله آهارون حالیوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی، یهودا فوکس، فرمانده منطقه مرکزی آوی روزنفلد و فرمانده لشکر غزه به دلیل عدم موفقیت در مقابله و ناکام گذاشتن حمله گردان‌های القسام از سمت خود استعفا داده‌اند.

آخرین استعفا مربوط به سرتیپ یوسی سارییل، فرمانده یگان 8200 ارتش رژیم صهیونیستی، پس از 11 ماه جنگ در غزه بود و به رؤسا و سایر نظامیان اطلاع داد که قصد استعفا از سمت خود را دارد. وی در پیام استعفای خود آورده است: «من ماموریت را آنطور که انتظار داشتم و آنطور که زیردستان، فرماندهان و شهروندان انتظار داشتند انجام ندادم.»

به دلیل این ناکامی‌های نظامی و امنیتی ارتش رژیم اشغالگر و سرویس‌های اطلاعاتی و به دلیل شرمساری ناشی از هجمه‌های سطوح سیاسی و راست افراطی، نیروهای اشغالگر دست به کشتارهای خونین بزرگ زدند و اشغالگران تمامی جنگ‌ها و عملیات نظامی خود در فلسطین را تشدید کردند.

علاوه‌ بر این، تعداد شهدای فلسطین به بیش از 41 هزار تن و شمار مجروحان به بیش از 90 هزار تن رسیده است و نیروهای اشغالگر از ابتدای جنگ تاکنون 150 هزار واحد مسکونی را به‌طور کامل تخریب کرده‌اند و 80 هزار واحد مسکونی غیرقابل سکونت و 200 هزار واحد مسکونی نیمه‌ویرانه شده‌اند.

نیروهای ارتش اشغالگر همچنین 330 هزار متر خطوط شبکه‌های آب و 655 هزار متر خطوط شبکه فاضلاب و 2 میلیون و 835 هزار متر خطوط شبکه جاده‌ای و خیابانی در نوار غزه را منهدم کردند. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ارتش رژیم اشغالگر از آغاز جنگ 83 هزار تُن مواد منفجره بر سر نوار غزه پرتاب کرده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *