بازتاب هشدارهای پزشکیان به اسرائیل در رسانه‌های جنوب آسیا

بازتاب هشدارهای پزشکیان به اسرائیل در رسانه‌های جنوب آسیا
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- هشدارهای رئیس جمهوری ایران به رژیم صهیونیستی در جریان یک نشست خبری با خبرنگاران در نیویورک، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جنوب آسیا داشته است.

به گزارش ایرنا ، روزنامه ایندین اکسپرس روز سه شنبه گزارش داد: مسعود پزشکیان می‌گوید که اسرائیل در تلاش برای گسترش جنگ در خاورمیانه است و هشدار داد که تل آویو در حال پهن کردن دام برای کشاندن ایران به یک جنگ گسترده است.

به نوشته این روزنامه هندی، رئیس جمهوری ایران خطاب به گروهی از خبرنگاران گفت که تهران به دنبال تشدید خشونت‌های جاری در غزه یا درگیری‌ها در مرز جنوب لبنان نیست.

این رسانه همچنین از پزشکیان نقل کرد: «درحالیکه اسرائیل مدعی است که یک جنگ بزرگتر نمی‌خواهد، اقدام‌های آن چیز دیگری را می‌گوید.»

ایندین اکسپرس ادامه داد: رئیس جمهوری ایران به تحولات اخیر از جمله انفجار دستگاه‌های الکترونیکی در لبنان و ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس در تهران اشاره داشت.

همچنین روزنامه تایمز هند در این باره نوشت: پزشکیان در گفت وگو با گروهی از خبرنگاران در هنگام ورود به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که «ما تمایل نداریم باعث بی ثباتی در خاورمیانه بشویم چرا که عواقب آن بازگشت ناپذیر است.»

این روزنامه هندی در ادامه از رئیس جمهوری ایران نقل کرد: ما می‌خواهیم در صلح زندگی کنیم، ما جنگ نمی‌خواهیم. این اسرائیل است که به دنبال ایجاد این جنگ تمام عیار است.

به نوشته تایمز هند، پزشکیان یک سیاستمدار نسبتا میانه رو که در ماه ژوئیه با وعده سیاست خارجی عملگرا انتخاب شد، بیان کرد که جامعه جهانی در مقابل «نسل کشی اسرائیل» در غزه سکوت کرده است.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی بنگلادش (bss) نیز صحبت‌های رئیس جمهوری ایران در این نشست را بازتاب داد و نوشت: پزشکیان هنگام حضور در میزگردی با خبرنگاران گفت که «ما بیش از هر کس دیگری می‌دانیم که اگر جنگ بزرگتری در خاورمیانه رخ دهد، به نفع هیچ کس در سراسر جهان نخواهد بود. این اسرائیل است که به دنبال ایجاد درگیری گسترده تر است.»

این خبرگزاری خاطرنشان کرد: پزشکیان به درخواست‌های غرب از ایران مبنی بر انتقام نگرفتن از اسرائیل اشاره و به نقل از رئیس جمهوری ایران اضافه کرد که ما سعی کردیم پاسخ ندهیم. آنها مدام به ما می‌گفتند که شاید تا یک هفته دیگر به صلح دست پیدا کنند.

این رسانه بنلگلادشی به نقل از رئیس جمهوری ایران نوشت: اما ما هرگز به آن صلح دست نیافتنی نرسیدیم. هر روز اسرائیل مرتکب جنایات بیشتری می‌شود.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *