بازار سنگ آهن، گندله و فولاد بعد از سال نو چینی چگونه است؟

بازار سنگ آهن، گندله و فولاد بعد از سال نو چینی چگونه است؟
خلاصه اخبار

بهای سنگ آهن به دلیل انتظارات از تقاضای بالای فولاد پس از تعطیلات سال نو چینی، افزایشی شد.

به گزارش سیگنال به نقل از معدن24 ، پلتس شاخص سنگ آهن 62 درصد را در روز پنجشنبه مورخ 24 ژانویه، 75 دلار و 40 سنت در بنادر شمالی چین اعلام کرد که 80 سنت بیشتر از روز چهارشنبه می باشد.

پیش بینی جدید بورس سنگاپور SGX این است که تقاضا برای محموله های دریایی وارد شده در اواخر فوریه و اوایل مارس بیشتر از طول ماه فوریه می باشد چرا که بسیاری از کارخانه های فولادی چین ذخیره سازی خود را پیش از آغاز تعطیلات سال نو چینی تکمیل کرده اند.

برخی از شرکت های تجاری و بازرگانی در سنگاپور، هنگ کنگ و چین نیز نسبت به بهبود تقاضای فولاد برای بعد از سال نو چینی کمی نگران و محتاط هستند چراکه هیچ دلیل فاندامنتال و اساسی که از تقویت قیمت فولاد حمایت کند وجود ندارد و بیشتر بر اساس حدس، گمان و تجربه است.

علاوه بر این، تقاضای مداوم و بالا برای سنگ آهن فاین عیار پایین نشان می دهد که هنوز فولادسازان چینی به افرایش قابل توجه قیمت بعد از سال نو چینی خوشبین کامل نیستند و ترجیح می دهند از سنگ آهن ارزان تر جهت جبران حاشیه سود پایین خود استفاده نمایند.

با این حال بازار آتی سنگ آهن از اطمینان مقامات چینی در چشم انداز اقتصادی سال 2019 تقویت شده و بیشتر معاملات آتی Futures در بورس کالای Dalian با 1.6 درصد رشد روزانه به 535.5 یوان یا 78 دلار و 90 سنت در روز پنجشنبه رسیده است.

تحلیل: حدود 64% از تجار، بازرگانان و تحلیل گران بازار به افزایش قیمت محصولات بالادستی، میانی و پایین دستی چرخه فولاد بعد از سال نو چینی خوشبین هستند.