بازار خودرو در اولین روز پس از انتخابات + جدول قیمت

بازار خودرو در اولین روز پس از انتخابات + جدول قیمت
خلاصه اخبار

اکوایران: دیروز انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد و کار به دور دوم رسید. اما باز هم بازار خودرو تکان نخورد و انگار منتظر نهایی شدن رییس‌جمهور باقی مانده است. یک ماه از ثبات قیمت‌ها در بازار خودرو می‌گذرد، اما این ثبات قیمتی نتوانسته رونقی به معاملات خودرو بدهد. بررسی بازار نشان می‌دهد که امروز نیز قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی بدون هیچ‌گونه تغییری باقی مانده است.

به گزارش اکوایران؛ بازار خودرو از اوایل خردادماه شاهد ثبات قیمت‌ها بود و این ثبات که ابتدا به خودروهای داخلی و سپس به خودروهای مونتاژی نیز سرایت کرد، تاکنون ادامه داشته است.

ثبات نرخ دلار یکی از دلایلی است که فعالان بازار خودرو این ثبات را به آن نسبت می‌دهند، طی یکماه اخیر نرخ دلار در یک محدود نوسان داشت و این امر موجب شد تا فعالان بازار ثبات قیمت خودرو را به آن نسبت دهند. اما با توجه به طولانی شدن بازه زمانی ثبات در بازار خودرو می‌توان گفت نیم نگاه بازار به انتخابات ریاست جمهوری تداوم این تثبت را به همراه داشته است و با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شد هنوز مشخص نیست که روند ثبات قیمت‌ در بازار خودرو تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو207 پانوراما اتوماتیک»، «هایماS7»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز و بنابر اطلاعات قیمتی کارنامه، «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار امروز کشف قیمت نشد، قیمت این خودرو در آخرین روز هفته گذشته هم سایت‌های خودرویی درج نشده بود. از سوی دیگر در بررسی بازار می‌‌توان گفت «پژو 207 اتوماتیک» هم 890 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییری نداشت. به گزارش اقتصادنیوز، «هایما S7» هم یک میلیارد و 650 میلیون تومانی ماند. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» در بازار 925 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. «رانا پلاس» هم بدون تغییر در بازار 618 میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «پژو پارسLX» هم امروز ترمز کشید و 835 میلیون تومانی ماند.

اکو 9

 قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»،«کوییک دنده‌ایS»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند. از سوی دیگر امروز «شاهینG» در بازار 720 میلیون تومانی ماند. خانواده کوییک هم امروز بدون تغییر بودند، با این شرایط «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار 441 میلیون تومان قیمت خورد و «کوییک دنده‌ایS» هم 420 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. به گزارش اقتصادنیوز، ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بکEX» هم 420 میلیون تومانی و تغییر قیمت نداشت. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار 429 میلیون تومان قیمت‌ خورد و قیمت «اطلس» هم بدون تغییر در بازار 568 میلیون تومانی شد.

اکووو 9

مرجع: اکو ایران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *