این ۳ آلت کوین در هفته نخست ماه سپتامبر در رادار نهنگ‌ها قرار گرفتند

این ۳ آلت کوین در هفته نخست ماه سپتامبر در رادار نهنگ‌ها قرار گرفتند
خلاصه اخبار

در هفته نخست ماه سپتامبر کاهش محسوسی در حجم معاملات ارزهای دیجیتال رخ داد و بسیاری از معامله‌گران تصمیم گرفتند تا مشخص‌شدن وضعیت بازار نظاره‌گر باقی بمانند. این اتفاق در مجموع باعث شده تا مارکت کپ بازار کریپتو در این بازه ۵٪ کاهش یابد. اما در همین وضع راکد نهنگ‌ها از فرصت استفاده کرده و …

در هفته نخست ماه سپتامبر کاهش محسوسی در حجم معاملات ارزهای دیجیتال رخ داد و بسیاری از معامله‌گران تصمیم گرفتند تا مشخص‌شدن وضعیت بازار نظاره‌گر باقی بمانند. این اتفاق در مجموع باعث شده تا مارکت کپ بازار کریپتو در این بازه 5٪ کاهش یابد. اما در همین وضع راکد نهنگ‌ها از فرصت استفاده کرده و به انباشت برخی از ارزها مشغول بوده‌اند.

به گزارش میهن بلاکچین، در طول هفته اخیر، علیرغم وضعیت نه چندان مناسب بازار کریپتو، نهنگ‌ها از خرید دست نکشیده‌اند و به انباشت آلت کوین‌هایی از جمله پالیگان، اتریوم و میم کوین پپه مشغول بوده‌اند. در این مطلب، وضعیت هر سه ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

پالیگان (POL)

همانطور که گزارش دادیم، در تاریخ 4 سپتامبر (14 شهریور) پالیگان با موفقیت تغییرنام توکن خود از MATIC به POL را انجام داد. بلافاصله پس از این اتفاق، انباشت نهنگ‌ها بالا گرفت و تعداد آدرس‌های کیف پول حاوی بین 100٬000 تا 1 میلیون واحد POL بیش از 90٪ افزایش یافت.

در حال حاضر این گروه تنها 33 آدرس را شامل می‌شود اما در مجموع این نهنگ‌ها 5٪ از کل عرضه پالیگان را در اختیار دارند که رقم قابل توجهی است.

آدرس‌های حاوی 100٬000 تا 1 میلیون واحد POL - منبع: Santiment
100٬000 تا 1 میلیون واحد POL آدرس‌های حاوی 100٬000 تا 1 میلیون واحد POL – منبع: Santiment

علیرغم اینکه بسیاری از معامله‌گران از خبر انجام شدن بروزرسانی اخیر برای فروش و سیو سود استفاده کردند، انباشت نهنگ‌های این ارز دیجیتال همچنان ادامه دارد و این سرمایه‌گذاران بدون توجه به قیمت در حال خرید پالیگان هستند. همانطور که پیش از این گزارش دادیم، قیمت پالیگان از زمان انجام شدن این بروزرسانی عملا راکد باقی مانده و نشانه‌ای از بهبود نیز در آن وجود ندارد. در زمان نگارش این خبر، هر واحد پالیگان با قیمت 0.37 دلار معامله می‌شود.

اتریوم (ETH)

اتریوم در طول هفته گذشته با مقاومت قابل توجهی در محدوده 2560 دلاری مواجه شده است. با این حال، افزایش 38٪ جریان خالص هولدرهای بزرگ این ارز دیجیتال نشان می‌دهد نهنگ‌ها بی‌وقفه و بدون توجه به قیمت، مشغول خرید بوده‌اند.

منظور از هولدرهای بزرگ آن دسته از آدرس‌هایی هستند که بیش از 0.1٪ از عرضه در گردش یک دارایی را در اختیار دارند. جریان خالص نیز تفاوت بین خرید و فروش این نهنگ‌ها در یک دوره خاص را اندازه‌گیری می‌کند.

جریان خالص هولدرهای بزرگ اتریوم - منبع: IntoTheBlock
جریان خالص هولدرهای بزرگ اتریوم – منبع: IntoTheBlock

زمانی که جریان خالص هولدرهای بزرگ افزایش می‌یابد، می‌توان گفت این نهنگ‌ها به انباشت مشغول بوده‌اند. این یک سیگنال صعودی است و و می‌تواند با سوق دادن سرمایه‌گذاران خرد به خرید، قیمت را افزایش دهد.

در صورت افزایش انباشت اتریوم توسط سرمایه‌گذاران، این ارز دیجیتال می‌تواند مقاومت 2560 دلاری خودش را پشت سر بگذارد و به 2868 دلار برسد. قیمت اتریوم در زمان نگارش این مطلب نزدیک به 1٪ افزایش یافته و به 2296 دلار رسیده است.

پپه (PEPE)

در طول یک هفته گذشته، تقاضای نهنگ‌ها برای میم کوین پپه افزایش یافته است. بر اساس داده‌های شرکت سنتیمنت، تعداد آدرس‌های حاوی 1 تا 10 میلیون پپه در هفته گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته و به رکورد 69٬000 رسیده است.

نمودار آدرس‌های حاوی 1 تا 10 میلیون پپه - منبع: Santiment
نمودار آدرس‌های حاوی 1 تا 10 میلیون پپه – منبع: Santiment

این رشد 1.2٪ طی هفت روز گذشته تایید می‌کند که سرمایه‌گذاران بزرگ در حال انباشت پپه هستند.

به نظر می‌رسد سیگنال صعودی نسبت قیمت بازار به قیمت تحقق یافته (MVRV) پپه این سرمایه‌گذاران را به خرید ترغیب کرده باشد. در حال حاضر میانگین متحرک 30 روزه این شاخص در حوالی منفی 5.76٪ است.

نمودار MVRV پپه - منبع: Santiment
نمودار MVRV پپه – منبع: Santiment

زمانی که MVRV یک دارایی زیر صفر باشد، می‌توان گفت قیمت پایین‌تر از ارزش واقعی است. به عبارت دیگر، قیمت کنونی از میانگین قیمت پرداخت‌شده برای تمام توکن‌های در گردش پایین‌تر رفته است. این اغلب فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و خرید در کف است. در زمان نگارش این مطلب، قیمت پپه 0.00000699 دلار است.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *