این بیت کوین است یا طلای دیجیتال؟

این بیت کوین است یا طلای دیجیتال؟
خلاصه اخبار

تنش‌های ژئوپلیتیک اخیر محرکی برای تقاضای دارایی‌های کمیاب، از جمله طلای فیزیکی و بیت‌کوین است که بسیاری از سرمایه‌گذاران آن را طلای دیجیتال می‌دانند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، بیت کوین در روز دوشنبه 10 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد 1 تا 1/5 سال اخیر رسید. گفتنی است بزرگترین ارز دیجیتال جهان پس از معامله تا 34283 دلار، آخرین بار در سطح 32833 دلار معامله شد.

با شکل‌گیری برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال وجود یک صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین، شور و شوق مضاعفی در این بخش ایجاد شد و فروشندگان پوزیشن شورت را وادار به ترک موقعیت کرد.

از طرفی، سهام مربوط به ارزهای دیجیتال از جمله سهام صرافی کوین‌بیس گلوبال، ماینر ماراتن دیجیتال، دارنده‌ی بیت کوین مایکرواستراتژی، به طور چشمگیری افزایش یافت و در معاملات پس از ساعت کاری ایالات متحده، سودهای بیشتری را کسب کرد.

از طرفی، اتریوم رقیب کوچکتر نیز، از میانگین متحرک 200 روزه خود عبور کرد و با 6 درصد افزایش، به بالاترین حد دو ماهه رسید.

به دنبال گزارش‌های این ماه، مبنی بر اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نسبت به حکم اشتباه رد درخواست سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل تجدیدنظر نخواهد کرد، یک صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) پیش‌بینی خود را افزایش داد.

افزون بر آن، از آنجا که ETF بیت‌کوین به مجموعه وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا بدون معامله‌ی مستقیم، اقدام به خرید کنند، به نظر می‌رسد که ETF چشم‌انداز جریان‌های گسترده‌تری را به سمت ارز دیجیتال هدایت خواهد کرد.

متیو دیب، مدیر عامل شرکت استرونات کپیتال و مدیر دارایی‌های ارز دیجیتال، با اشاره به توافق نظر در مورد زمان اخذ تاییدیه‌ی ETF فیزیکی بیت‌کوین(BTC) می‌گوید: «بازار تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا این مهم را به انجام برساند.»

دیب همچنین به داده‌های مربوط به پلتفرم تجزیه و تحلیل مشتقات ارز دیجیتال کوین‌گلس (Coinglass) اشاره کرد که انحلال شدید موقعیت‌های فروش بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته را منعکس خواهد کرد.

افزون بر آن، افزایش نگرانی‌ها در بازارهای گسترده‌تر پیرامون خطر گسترش درگیری اسرائیل با گروه اسلام‌گرای حماس به مناطق بیشتر، موضوع تاثیرگذاری است که در بازارها موج می‌زند.

و اما ETF آی‌شیرز سازمان بلک‌راک در فهرستی از ETFها در وب‌سایت اتاق پایاپای DTCC قرار دارد که به نوبه‌ی خود منجر به دور جدیدی از گمانه‌زنی‌ها مبنی بر قریب‌الوقوع‌بودن تایید آن می‌شود. هفته‌ی گذشته، بلک راک گزارش اشتباهی مبنی بر تایید ETF را مورد تکذیب قرار داد و منابع نزدیک به SEC نیز تایید کردند که این درخواست هنوز در حال بررسی است و البته مشخص نیست چه زمانی و چرا ETF در لیست قرار گرفته است.

زک پاندل، مدیر تحقیقات گری‌اسکیل اینوستمنتز، مدیر دارایی‌های رمزارز، تنش‌های ژئوپلیتیک اخیر را محرکی برای تقاضای دارایی‌های کمیاب، از جمله طلای فیزیکی و بیت‌کوین برشمرد که بسیاری از سرمایه‌گذاران آن را طلای دیجیتال می‌دانند.

طلای دیجیتال

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز