اینفلوئنسرهای ایرانی از تبلیغات 6 همت درآمد کسب کردند

اینفلوئنسرهای ایرانی از تبلیغات 6 همت درآمد کسب کردند
خلاصه اخبار

درآمد تقریبی صفحات پر مخاطب و اینفلوئنسرهای ایرانی شبکه‌های اجتماعی از طریق تبلیغات در سال ۱۴۰۲ طبق گزارش یکتانت مبلغ ۶ همت برآورد شده است درصورتی که میزان این نوع درآمد در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ،‌ درآمد تقریبی صفحات پر مخاطب و اینفلوئنسرهای ایرانی شبکه‌های اجتماعی از طریق تبلیغات در سال 1402 طبق گزارش یکتانت مبلغ 6 همت برآورد شده است درصورتی که میزان این نوع درآمد در سال 1401 کمتر از 2 هزار میلیارد تومان بوده است و اندازه بازار تبلیغات دیجیتال در ایران حدود 11 هزار میلیارد تومان است.

 در ادامه این گزارش به رفتار کاربران ایرانی در فضای آنلاین پرداخته شده و آمده است 85 درصد کاربران ایرانی پیش از خرید حضوری یا آنلاین در اینترنت تحقیق می‌کنند و بیشترین بازه زمانی استفاده از اینترنت در تمامی گروه‌های سنی بین 2 تا 3 ساعت در روز است که در این بازه زمانی، کاربران نسل X پرمصرف‌ترین هستند.

همچنین به طور میانگین، خرید آنلاین پوشاک، بیشترین و خرید آنلاین جواهر، کمترین سهم را در میان خرید آنلاین کالاها و خدمات داشته و به طور متوسط، 24 درصد پاسخ‌دهندگان، تبلیغات در هیچکدام از رسانه‌ها را باورپذیر نمی‌دانند.

منبع: تسنیم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *