ایران در جزیره ابوموسی مسکن می‌سازد

ایران در جزیره ابوموسی مسکن می‌سازد
خلاصه اخبار

به گفته یک مقام وزارت راه و شهرسازی، جزیره ابوموسی جزو جدایی‌ناپذیر کشور ایران است و این وزارتخانه قصد دارد در این جزیره ۱۱۰ واحد مسکونی احداث کند.

به گزارش ایسنا، ایران با برنامه ساخت مسکن در جزیره ابوموسی یک بار دیگر هر نوع طمع برخی کشورهای منطقه به جزایر سه‌گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی را بی‌اثر کرد.

در روزهای اخیر شورای همکاری خلیج فارس برای چندمین بار و البته این دفعه با همکاری اتحادیه اروپا ادعاهای واهی را درخصوص جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح کرد که واکنش‌های مسئولان و مردم ایران در پی داشت. البته به نظر می‌رسد این ادعاها بیشتر به منظور انحراف افکار عمومی از موضوع فلسطین و لبنان مطرح شده تا یک لایه ایمنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد شود.

ایران در جزیره ابوموسی مسکن می‌سازد

در این خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند جزایر سه‌گانه همواره ایرانی بوده و خواهد بود و تا ابد متعلق به ایران است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای ـ رییس قوه قضاییه – نیز با هشدار به کشورهای عضو شورای همکاری درخصوص جزایر سه‌گانه گفت: توصیه می‌کنیم که فریب وسوسه‌های برخی از کشورهای غربی را نخورند، زیرا در آن صورت بسیار متضرر و خاسر می‌شوند.

هم‌چنین اسماعیل بقایی ـ سخنگوی وزارت خارجه – امروز در این زمینه گفت: جمهوری اسلامی ایران درباره تمامیت سرزمین خود و حاکمیت بر جزایر سه‌گانه هیچ تردیدی ندارد و اغماضی نخواهد شد.

سند مالکیت جزیره ابوموسی به نام سازمان ملی زمین و مسکن ایران است و مثل سایر مناطق برای متقاضیان واجد شرایط در آنجا تامین زمین انجام می‌شود. دو پروژه آنجا تامین زمین شده که یکی از آنها از طریق منابع استانی بنیاد مسکن در حال اجرا است. 110 واحد نیز توسط سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار قرار دارد. بر این اساس مثل سایر مناطق می‌توان طرح‌های شهرسازی را در جزایر سه‌گانه اجرا کرد.

اردیبهشت امسال معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای دو پروژه مسکونی در جزیره ابوموسی و هرمز خبر داد.

ارسلان مالکی به تازگی نیز گفته که مصوبه قانونی داریم که در جزیره تمام ایرانی بوموسی برای ساکنین و کسانی که علاقمند به سکونت در ایران جزیره هستند مسکن سازی کنیم و مصوبه ساخت 110 واحد به استان ابلاغ شد و به زودی عملیات ساخت آغاز می‌شود.

به گفته وی، در بحث واگذاری مسکن طبق ضوابط، اولویت با ساکنان جزیره است اما در اولویت بعدی هر فردی که متقاضی سکونت در این جزیره باشد می‌تواند در این جزیره صاحب‌خانه شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *