ایجاد 4780 فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی لرستان

ایجاد 4780 فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی لرستان
خلاصه اخبار

مدیرکل بهزیستی لرستان از ایجاد ۴۷۸۰ فرصت شغلی برای مددجویان این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، همایون عمودی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه 160 فعالیت از سوی بهزیستی به مددجویان زیرپوشش اظهار داشت: توانمندسازی معلولان در تمام ابعاد فرهنگی، هنری، معیشتی و ورزشی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه 80 هزار نفر از خدمات مستقیم و غیرمستقیم بهزیستی در لرستان بهره‌مند هستند، افزود: کمک‌هزینهٔ احداث 1450 واحد مسکونی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به مددجویان این استان پرداخت شده‌است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با تاکید به اینکه 2074 فقره کمک بلاعوض 20 میلیون‌تومانی برای اولین بار در دولت سیزدهم به مددجویان تحت‌پوشش این استان پرداخت شده‌است، عنوان کرد: هیچ‌گونه ودیعۀ مسکن پیش‌ازاین پرداخت نشده‌است.

وی با بیان اینکه 930 فقره با اعتبار 63 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنهٔ مسکن به مددجویان لرستان پرداخت شده است، بیان کرد: مشکل مسکن بیش از 3000 مددجو در این استان رفع شده‌است.

عمودی‌زاده با تاکید به اینکه حتی یک مورد پرداخت جهیزیه به مددجویان بهزیستی لرستان پس از سال 1396 نداشته‌ایم، گفت: 79 میلیارد ریال به نوعروسان تحت‌پوشش در دولت سیزدهم پرداخت شده‌است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به وجود 1910 فرزند دوقلوی در بین مددجویان این استان، ابراز کرد: 83 نفر خانوادۀ دارای سه‌قلو نیز از این خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

عمودی‌زاده با بیان اینکه تمام مددجویان بهزیستی لرستان از خدمات درمانی بیمۀ سلامت برخوردار هستند، اظهار داشت: مازاد هزینه‌های درمانی تا سقف 50 میلیون تومان در سال پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت کمک‌هزینهٔ پرستاری به 3380 مددجوی بهزیستی در لرستان، افزود: تیم‌های درمانی به‌صورت رایگان مددجویان را در خانه تحت‌درمان قرار می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه 4780 فرصت شغلی برای مددجویان این استان ایجاد شده‌است، عنوان کرد: 80 میلیارد تومان تخصیص‌یافتهٔ اشتغال را به 320 میلیارد تومان افزایش داده‌ایم.

وی با تاکید به اینکه 113 مددجوی بهزیستی لرستان دارای مدال‌های ملی، جهانی و پاراالمپیک هستند، بیان کرد: هدایایی به این افراد در مراسم تجلیل پرداخت شده‌است.

مرجع: تسنیم