ایجاد ۶۵ هزار شغل با سرمایه گذاری صندوق کارآفرینی امید

ایجاد ۶۵ هزار شغل با سرمایه گذاری صندوق کارآفرینی امید
خلاصه اخبار

از محل سرمایه گذاری صندوق کارآفرینی امید در طرح های اشتغال، ۶۵ هزار شغل در سال گذشته ایجاد شده است.

به گزارش سیگنال به نقل از ایسنا

به گزارش ایسنا، موضوع اشتغال و دغدغه بیکاری یکی از عمده مشکلات کشور به شمار می رود. بر این اساس حمایت مالی از طرح های خرد و کوچک زودبازده و اشتغال محور نقش موثری در افزایش میزان اشتغال و جذب فرصتهای شغلی برای کارجویان و راه اندازی کسب و کارهای پایدار ایفا می کند.

صندوق کارآفرینی امید در راستای رسالت خود برای حمایت از ایجاد اشتغال، بخش اعظم منابع خود را در حمایت از کسب و کارهای روستایی، زنان سرپرست خانوار، مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد و متوسط بازار محور اختصاص داده و تسهیلات پرداختی را به سمت ایجاد اشتغال پایدار هدایت کرده است.

نقش این صندوق، توسعه کارآفرینی در جامعه، توانمندسازی اقتصادی، رفع بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار محلی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و حمایت مالی از طرح های اشتغالزا است.

در این راستا، نعمت الله رضایی – مدیرعامل صندوق کارآفرینی – امید از پرداخت 5000 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از طرح‌های اشتغال خبر داده و می گوید: با سرمایه گذاری صندوق کارآفرینی امید در سال گذشته، نزدیک به 65 هزار شغل ایجاد شده است.

به گفته وی مبلغ 80 میلیون تومان سرانه سرمایه‌گذاری برای ایجاد طرح ها در نظر گرفته شده است.

رضایی می افزاید: طرح‌های خردی هم وجود داشت که به عنوان طرح‌های معیشت محور حداقل با 20 میلیون تا 30 میلیون تومان اعتبار اجرا شد و طرح‌هایی هم از مبلغ 250 میلیون تومان به بالا نیاز به تامین اعتبار داشت.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به نرخ تورم می گوید: در بحث سرمایه گذاری برای ایجاد یک اشتغال خصوصاً اشتغال پایدار باید نرخ تورم را هم مد نظر قرار داد و متوسط هزینه‌ای که برای این موضوع در صندوق تجربه کردیم از حدود 100 میلیون تومان تا 250 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز را شامل می شد.

به گفته وی نرخ تورم در ماه‌های اخیر با افزایش مواجه شده است و باید منتظر ماند و دید که دولت چه برنامه‌ای برای حمایت از مشاغل خانگی یا فعالیت‌های اقتصادی زود بازده خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، یکی از ارکان موثر برای شروع یک کسب وکار موفق، تامین سرمایه مالی مورد نیاز آن است و بسیاری از کارجویان علیرغم آمادگی برای خود اشتغالی و ایجاد کسب و کار مستقل، فاقد تمکن مالی یا سرمایه لازم هستند بر این اساس حمایت مالی و پرداخت تسهیلات لازم از سوی موسسات مالی و صندوق هایی نظیر صندوق کارآفرینی امید می تواند ضمن بهبود فضای کسب و کار به توانمندسازی افراد جویای کار و توسعه اشتغال پایدار منجر شود.