اپلیکیشن آلوده کیف‌پول رمز ارزی در گوگل پلی ۱۵۰ قربانی گرفت تداوم تنش‌ها و سرایت آن به سایر کشورها بازار نفت را به آتش می‌کشد وام‌دهی بانک مرکزی در بازار باز ۱۰ برابر شد/ استقراض بانک‌ها در بازار بین بانکی به ۹.۸ همت رسید

اپلیکیشن آلوده کیف‌پول رمز ارزی در گوگل پلی ۱۵۰ قربانی گرفت                    
                  
                    
                      تداوم تنش‌ها و سرایت آن به سایر کشورها بازار نفت را به آتش می‌کشد                    
                  
                    
                      وام‌دهی بانک مرکزی در بازار باز ۱۰ برابر شد/ استقراض بانک‌ها در بازار بین بانکی به ۹.۸ همت رسید
خلاصه اخبار

اپلیکیشن آلوده و فیکی به‌ نام ماشین حساب مستوکس که ماه مارس سال جاری عرضه شده بود، با تغییر کاربری خود به خالی‌کننده کیف پول رمز ارز، موفق به دزدی از کاربران شد.

به گزارش تجارت نیوز ،

یک اپلیکیشن کیف پول رمز ارزی در گوگل پلی به‌تازگی موفق شده است 70 هزار دلار از حساب رمز ارزی کاربران به‌ سرقت ببرد. این اپلیکیشن کلاهبرداری، از تکنیک‌های پیچیده‌ای برای عدم شناسایی از سوی گوگل‌پلی و دیگر نهادها در پنج ماه گذشته استفاده کرده است. تیم فنی این اپلیکیشن برای لو نرفتن نقشه کلاهبرداری خود، اقدام به تولید نظرات مثبت در پلتفرم گوگل‌پلی درباره این اپلیکیشن و حذف نظرات منفی در صفحه این اپلیکیشن کرده بودند. 

اپلیکیشن کلاهبرداری رمز ارزی در پوشش ماشین حساب

این اپلیکیشن فیک که در ابتدا “ماشین حساب مستوکس”، نام‌گذاری شده بود، اولین بار ماه مارس سال جاری میلادی در گوگل‌پلی عرضه شد. در این مدت، این اپلیکیشن کلاهبرداری بارها تغییر نام داده است تا نقشه کلاهبرداری آن برملا نشود. با استفاده از نام ماشین حساب، این اپلیکیشن از بررسی‌های امنیتی گوگل‌پلی جان سالم به‌ در می‌برد. با وجود این، در زمان نصب شدن اپلکیشن، کاربران به سمت نرم‌افزاری به‌نام MS Drainer جهت خالی کردن حساب کیف‌پول رمز ارزی آنها، سوق داده می‌شدند. 

این نرم‌افزار آلوده از کاربران می‌خواست تا کیف‌ پول رمز ارزی خود را برای تایید هویت خود متصل کنند. با انجام این کار، کاربران بدون اطلاع، به کلاهبردار اجازه دسترسی به دارایی‌های رمز ارزی کیف‌ پول خود را می‌دادند.

میزان خسارت اپلیکیشن کلاهبرداری

کاربران گوگل پلی بیش از 10 هزار بار این اپلیکیشن را روی تلفن‌های همراه خود، نصب کرده‌اند. بر اساس گزارشی که شرکت امنیت سایبری چک پوینت ریسرچ منتشر کرده است، این اپلیکیشن کلاهبرداری رمز ارزی موفق به دزدی بیش از 70 هزار دلار دارایی از کاربران طی پنج ماه گذشته شده است. 

پس از کشف این کلاهبرداری، گوگل‌پلی این اپلکیشین آلوده را از پلتفرم خود حذف کرده است. با این حال، شرکت امنیت سایبری چک پوینت به کاربران درباره استفاده از اپلیکیشن‌ها هشدار داده است، حتی اگر قصد دانلود از پلتفرم معتبر گوگل‌پلی را دارند.

 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها به منظور تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *