انگلیس در استانه رکود اقتصادی بر اثر برگزیت

انگلیس در استانه رکود اقتصادی بر اثر برگزیت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ایرنا، بر اساس داده های آماری، رونق اقتصادی در انگلیس به منفی ۰.۸ درصد رسیده، درحالی که این میزان دو ماه پیش یک درصد بالای صفر بوده است. همچنین بیشتر پیش بینی های اقتصادی روند نزولی داشته و در بسیاری از بخش ها به ویژه مالی و سرمایه […]

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا،

بر اساس داده های آماری، رونق اقتصادی در انگلیس به منفی ۰.۸ درصد رسیده، درحالی که این میزان دو ماه پیش یک درصد بالای صفر بوده است. همچنین بیشتر پیش بینی های اقتصادی روند نزولی داشته و در بسیاری از بخش ها به ویژه مالی و سرمایه گذاری کاهش رونق اقتصادی فاحش بوده است.

این گزارش حاکی است که پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، سرمایه گذاری در حوزه ساخت ساز به شدت افت کرده است. مارک کارنی رئیس بانک مرکزی انگلیس این هفته اعلام کرد که میزان سرمایه گذاری در انگلیس ۱۲ درصد نسبت به آنچه این کشور می توانست در صورت ادامه عضویت در اتحادیه اروپا جذب کند کاهش یافته است. وی هشدار داد که این فاصله با افزایش ابهامات ناشی از برگزیت بیشتر می شود.

فالکرام در ادامه گزارش خود آورده است، وضع بیشتر فعالیت های اقتصادی انگلیس کساد شده و آمار در برخی بخش ها تنها اندکی بالاتر از رکود گزارش شده است. به طور مثال شاخص مدیران خرید در بخش خدمات با ۱.۵ درصد کاهش نسبت به ماه قبل ۴۹.۲ بوده است. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که این کاهش اولین آثار انقباض اقتصاد انگلیس پس از همه پرسی سال ۲۰۱۶ به شمار می رود.

بر اساس رویه قانونی، انگلیس بایستی فروردین گذشته از اتحادیه اروپا خارج می‌شد، اما پس از آنکه پارلمان این کشور به پیش‌نویس قرارداد خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت نداد، ترزا می نخست وزیر انگلیس از سمت خود کناره گیری و مهلت برگزیت تا آبان ماه تمدید شده است.

گزارش ها حاکی است که وضعیت اقتصادی انگلیس در سه سال گذشته تعریف چندانی ندارد و بسیاری از شرکت های خارجی به فکر خروج از این کشور افتاده‌اند. علاوه بر ورشکستگی شرکت هواپیمایی فلای بی.ام.آی و فولاد انگلیس، آمار تولید خودرو در انگلیس به عنوان یکی از منابع اصلی درآمد کاهش شدیدی را تجربه کرده است.

انگلیس در نظر دارد تا بخشی از خسارت های اقتصادی ناشی از برگزیت را از طریق گسترش مراودات تجاری به آمریکا تامین کند.

برچسب‌ها