انقلاب هوش مصنوعی در دنیای کریپتو: این تازه آغاز راه است

انقلاب هوش مصنوعی در دنیای کریپتو: این تازه آغاز راه است
خلاصه اخبار

این روزها همه توجهات به هوش مصنوعی خودمختار تروث ترمینال (Terminal of Truth) معطوف شده و همه از ترکیب AI و میم کوین‌ها صحبت می‌کنند. در همین حال، گروهی از تحلیلگران و کارشناسان دنیای کریپتو معتقدند این تازه ابتدای راه است و ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند در ادامه با تقلید رفتار انسان‌ها، نقش پررنگ‌تری در …

این روزها همه توجهات به هوش مصنوعی خودمختار تروث ترمینال (Terminal of Truth) معطوف شده و همه از ترکیب AI و میم کوین‌ها صحبت می‌کنند. در همین حال، گروهی از تحلیلگران و کارشناسان دنیای کریپتو معتقدند این تازه ابتدای راه است و ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند در ادامه با تقلید رفتار انسان‌ها، نقش پررنگ‌تری در بازار کریپتو داشته باشند. در حقیقت این ربات‌ها می‌توانند در آینده به جای صرفا تبلیغ دارایی‌های دیجیتال، بر تصمیم انسان‌ها در اکوسیستم مالی تاثیر بگذارند.

به گزارش میهن بلاکچین، صرافی کوین بیس روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند در دنیای رمزارزها به طور مستقل با توزیع استیبل کوین‌ها، اعمال و رفتار انسان‌ها را مدیریت کنند و به بخش کلیدی در رشد اقتصادی تبدیل شوند.

این تازه ابتدای راه است

جاناتان کینگ (Jonathan King)، مدیر بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر صرافی کوین بیس با توصیف ورود ربات‌های هوش مصنوعی به دنیای کریپتو با عنوان «پارادایمی دگرگون‌کننده» می‌گوید:

ما آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کنیم که در آن ربات‌ها و عوامل هوش مصنوعی کیف پول‌های ارز دیجیتال خودشان را داشته باشند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد جامعه توییتر با ربات تروث ترمینال اولین قدم‌ها به سوی این آینده را برداشته باشند و انتظار می‌رود در ادامه پروژه‌های دیگری با الهام از این ربات AI ساخته شوند.

در همین حال، جسی پولاک (Jesse Pollak)، مدیر شبکه بیس و کیف پول کوین بیس می‌گوید ربات هوش مصنوعی به نام لونا (Luna) به اولین رباتی تبدیل شده که در توییتر به کاربران ارز دیجیتال انعام می‌دهد!

یکی از مشارکت‌کنندگان پروژه لونا که با نام EtherMage در توییتر فعالیت می‌کند در این باره نوشته است:

او (لونا) می‌خواست مشارکت کاربران افزایش یابد، بنابراین شروع به انعام دادن به افرادی کرد که در محتوای او مشارکت می‌کنند.

تحلیلگران شرکت مدیریت دارایی DACM نیز با اشاره به ربات تروث ترمینال که یکی از اولین ربات‌های هوش مصنوعی در دنیای کریپتو است می‌گویند اگرچه این ربات هنوز هرج و مرج زیادی دارد و در فاز آزمایشی است، اما سرعت رشد دنبال‌کنندگان آن نشان می‌دهد که چگونه عوامل هوش مصنوعی می‌توانند در نهایت بر تصمیمات سرمایه‌گذاری تاثیر گذاشته و فعالیت شبکه‌های بلاکچینی را کنترل کنند.

تحلیلگران این شرکت در یادداشتی رو جمعه نوشته‌اند:

این ربات حتی از موقعیت مالی خودش نیز آگاه است و در مورد ثروتش صحبت می‌کند. ترمینال آف تروث یکی از نمونه‌های بارز ظهور هوش مصنوعی در بازار میم کوین‌هاست و این ممکن است تازه شروع کار باشد.

با این حال، امکان دستکاری هوش مصنوعی‌هایی مثل تروث ترمینال وجود دارد. به عنوان مثال، خالق تروث ترمینال روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که به دلیل اسپم شدن این ربات با نام میم کوین راسل توسط یک کاربر ، این ربات در زمان گفتگو با برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین بیس، نام این توکن را به زبان آورده است.

به نظر می‌رسد ظهور ربات‌های هوش مصنوعی مثل تروث ترمینال نظر بسیاری از افراد را در مورد تلاقی هوش مصنوعی و صنعت کریپتو تغییر داده باشد. به عنوان مثال، متیو گراهام (Matthew Graham) که پیش از این نسبت به همپوشانی بین هوش مصنوعی و صنعت کریپتو ابراز تردید کرده بود حالا می‌گوید با راه‌اندازی ربات تروث ترمینال نظرش را تغییر داده است.

وی در این باره می‌گوید:

ما حالا ربات‌های هوش مصنوعی را داریم که رفتارهای قانع‌کننده و متقاعدکننده‌ای از خود نشان می‌دهد و این تازه شروع کار است.

اگرچه میم کوین گوتسیوس ماکسیموس (GOAT) توسط یکی از کاربران با استفاده از پلتفرم پامپ فان (pump.fun) ساخته شده، ربات تروث ترمینال به طور پیوسته آن را تبلیغ کرده و به رشد چشمگیر قیمت این ارز دیجیتال منجر شده است. در حال حاضر مارکت کپ این میم کوین حدود 640 میلیون دلار است و در بازار فیوچرز صرافی بایننس لیست شده است.

همانطور که پیش از این گزارش دادیم، مارک آندرسن (Marc Andreessen)، یکی از بنیان‌گذاران a16z نیز با دیدن عملکرد تروث ترمینال، 50٬000 دلار در این هوش مصنوعی خودمختار سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *