انجمن دفاع از قربانیان بر ضرورت مبارزه با تروریسم در هرشکلی تاکید کرد

انجمن دفاع از قربانیان بر ضرورت مبارزه با تروریسم در هرشکلی تاکید کرد
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه‌ای با بیان اینکه تروریسم جریانی ضدانسانی است که برای رسیدن به اهداف خود هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد بر ضرورت مبارزه با تروریسم در هر شکل و شیوه‌ای تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، در بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در محکومیت حادثه تروریستی در نیکشهر، آمده است: در حادثه تروریستی در مدرسه‌ای در شهر نیکشهر، چهار نفر به شهادت رسیده‌اند. این اقدام در حالی رخ داده است که افرادی برای کمک به هموطنان خود گرد هم آمده بودند و تحت عنوان شور عاطفه‌ها به دنبال یاری رساندن به دانش آموزان بی‌بضاعت بودند.

این بیانیه آورده است: همین شرایط نشان می‌دهد که تروریسم جریانی ضدانسانی است که برای رسیدن به اهداف خود هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسد و تنها ابزاری در دستان کسانی است که امنیت و آرامش را برای دیگران نمی‌خواهند. برای تروریسم فرقی ندارد که به مسجد حمله کند و یا مدرسه. به زنان حمله کند و یا کودکان. تروریسم تنها تلفات انسانی می‌خواهد. انسان‌هایی که بی‌گناه در دام این جانیان شرور و ضدبشری می افتند و کسی صدای آنها را نمی‌شنود.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، با تسلیت به خانواده‌های داغدار و آرزوی صبر جزیل برای آنها و شفای عاجل برای مجروحان، این اقدام تروریستی را محکوم کرده و بار دیگر تکرار می‌کند که سکوت در برابر تروریسم نتیجه‌ای جز ویرانی و تلفات انسانی بیشتر نخواهد داشت.

همچنین، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم بر ضرورت مبارزه با تروریسم در هر شکل و شیوه‌ای تاکید کرده و از تمامی فعالان حقوق‌بشر و سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی می‌خواهد تا هر نوع اقدام تروریستی را محکوم کرده و با گام‌هایی عملی، از حقوق اساسی قربانیان تروریسم حفاظت کنند.

به گزارش ایرنا، در حادثه تیراندازی، تروریست‌ها در مقابل مدرسه‌ای در نیکشهر که جشن عاطفه‌ها در آن برگزار شده بود،مجیب بلوچی، یوسف شیرانی، جواد ساداتی و پرویز کدخدایی به شهادت رسیدند.

پرویز کدخدایی فرمانده بسیج بخش بنت شهرستان نیکشهر، یوسف شیرانی کارمند آموزش و پرورش و رئیس شورای اسلامی شهر بنت، سیدجواد ساداتی سرباز وظیفه و مجیب بلوچی شهروند نیکشهری در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند.

بخش بنت با بیش از 34 هزار نفر جمعیت، 100 روستا و پارچه آبادی و سه دهستان دستکردف توتان و مهمدان در 80 کیلومتری غرب نیکشهر واقع شده است.

در حادثه حمله به خودروهای هنگ مرزی جکیگور نیز 2 مرزبان شهید شدند. همچنین در حادثه تیراندازی به سمت ماموران در محور جکیگور راسک 2 نفر مجروح شدند.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *