انتهای مسیر اصلاحی شاخص کل کجاست؟/ پیش‌بینی بازار سهام امروز 26 شهریور ۱۴۰۳+ نمودار

انتهای مسیر اصلاحی شاخص کل کجاست؟/ پیش‌بینی بازار سهام امروز 26 شهریور ۱۴۰۳+ نمودار
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: بورس تهران در معاملات روز‌های اخیر شاهد افت تراز متداوم شاخص کل بوده و در معاملات دیروز شاهد نزولی شدن شاخص هم‌وزن نیز بودیم.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام در شرایطی به استقبال معاملات روز دو‌شنبه می‌روند که در 4 روز معاملاتی اخیر روند تغییرات شاخص کل بورس نزولی بوده است.

روز یکشنبه شاخص کل 9 هزار و 964 واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن هزار و 841 واحد نزول کرد. همچنین شاخص کل فرابورس 22 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 97 واحدی داشت. 

دیروز در بورس، شرکت گروه هلدینگ صنعتی ملی (شیران)، شرکت لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم) و شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) نمادهای سبزپوش بازار بودند که بیشترین رشد را داشتند. در فرابورس نیز شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو)، شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و شرکت سرمایه گذاری پردیس (ثپردیس) بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند. در بورس نمادهای سهرمز (شرکت سیمان هرمزگان)، ثشاهد (شرکت سرمایه گذاری شاهد) و وپست (شرکت پست بانک ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام (شفام)، شرکت سرمایه گذاری سلیم (سلیم) و شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس (بمولد) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 122 نماد صف خرید داشتند و 170 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت یک درصدی نسبت به روز کاری قبل به 848 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 21 درصدی به رقم 415 میلیارد تومان رسید.

030625

پیش بینی بورس دوشنبه

روز یکشنبه شاخص کل بورس تهران از ابتدای معاملات افت کرد و در نهایت ریزش بیش از 9 هزار واحدی معادل 48 صدم درصد را ثبت کرد. نمادهای فولاد، شپنا، شبندر، حکشتی، شتران، خودرو و فملی بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. همچنین ارزش معاملات خرد سهام با افت 12 درصدی به رقم 3 هزار و 305 میلیارد تومان رسید. علاوه بر این برای دومین روز خروج سرمایه از بازار ثبت شد و رشد 320 درصدی نسبت به روز قبل، 210 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

با ثبت چهارمین روز نزولی شاخص کل بورس، دیگر شاخص‌های بازار سهام نیز ریزش کردند. بدین ترتیب می‌توان از شکل گیری یک روند نزولی در بازار صحبت کرد. همچنین دیروز شاهد رشد عرضه و کاهش تقاضا نیز بودیم. بنابراین سه سیگنال نزولی در معاملات دیروز دیده شد. چهار روزه شدن ریزش شاخص، رشد خروج سرمایه و رشد عرضه، سه نشانه نزولی برای معامله گران است.

با این حال مدت زیادی از ریزش و اصلاح شاخص کل بورس تهران می گذرد و احتمال تغییر روند شاخص‌های سهامی به سمت صعودی شدن وجود دارد.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *