انتقاد فعالان بازار ارزهای دیجیتال از پورتال وب ۳ گوگل کلود – ماجرا چیست؟

انتقاد فعالان بازار ارزهای دیجیتال از پورتال وب ۳ گوگل کلود – ماجرا چیست؟

گوگل کلود (Google Cloud) یک پورتال وب ۳ جدید با منابعی برای توسعه‌دهندگان صنعت بلاک چین، از جمله داده‌ها و آموزش‌های مربوط به توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) را معرفی کرده است. با این حال، واکنش فعالان صنعت ارزهای دیجیتال نسبت به این خبر متفاوت بوده است. فیل گایگر (Phil Geiger)، معاون بازاریابی محصول شرکت آنچیند فیل گایگر (Unchained Phil Geiger)، اظهار داشته است:

  • چرا از بیت کوین و لایتنینگ پشتیبانی نمی‌کند؟ به نظر می‌رسد گوگل از قصد مهم‌ترین ارز دیجیتال یک جهان را نادیده گرفته است.

مارتی پارتی (MartyParty)، معامله‌گر مشهور بازار ارزهای دیجیتال، هم اعلام کرد که تحت تاثیر رویکرد جدید گوگل قرار نگرفته است.

با این حال بعضی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال از پورتال جدید گوگل استقبال کرده‌اند. ایوایبی فستو (Ivaibi Festo)، مؤسس پروژه Mitroplus، اعلام کرد که پورتال وب ۳ گوگل منبع جامعی برای ارزهای دیجیتال دارد.

بر اساس گزارش‌های موجود در وب‌ سایت گوگل، توسعه‌دهندگان می‌توانند به طیف وسیعی از محصولات دسترسی داشته باشند و توکن‌های شبکه‌های آزمایشی را برای استقرار و آزمایشِ برنامه‌های غیرمتمرکز خود (دپ‌ها) در شبکه‌های آزمایشی اتریوم یعنی سپولیا (Sepolia) و هولسکای (Holesky) آماده کنند.

علاوه بر این در پورتال مذکور آموزش‌های مربوط به بازار NFTها، اجرای برنامه‌های وفاداری در بخش وب ۳ و نحوه ایمن‌سازی دارایی‌های دیجیتال با محاسبات چند جانبه (MPC) گذاشته شده است.

البته این اولین باری نیست که گوگل تلاش می‌کند وارد بخش وب ۳ شود و شرکت مذکور سرویس‌های متعددی را برای این بخش گسترش داده است. در این مورد برای مثال می‌توان به سرویسی اشاره کرد که به کاربران اجازه دهد ذخایر کیف پول‌های موجود در چند بلاک چین را جستجو و مشاهده کنند. سرویس مذکور در حال حاضر از کیف پول‌های شبکه‌های بیت کوین، آربیتروم، آوالانچ، آپتیمیزم، پالیگان و فانتوم پشتیبانی می‌کند.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها