انتقاد تند بوترین از سیلر: اظهارات او مخالف تمرکززدایی بیت کوین است

انتقاد تند بوترین از سیلر: اظهارات او مخالف تمرکززدایی بیت کوین است
خلاصه اخبار

مایکل سیلر (Michael Saylor)، بنیانگذار شرکت مایکرواستراتژی اخیرا به کاربران رمزارزها پیشنهاد کرده بود که برای حضانت از بیت کوین‌های خود از سازمان‌های مالی بزرگ استفاده کنند. این صحبت‌ها اما با واکنش گسترده جامعه رمزارزها و ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، خالق اتریوم همراه شده است. به گزارش میهن بلاکچین، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم معتقد است …

مایکل سیلر (Michael Saylor) ، بنیانگذار شرکت مایکرواستراتژی اخیرا به کاربران رمزارزها پیشنهاد کرده بود که برای حضانت از بیت کوین‌های خود از سازمان‌های مالی بزرگ استفاده کنند. این صحبت‌ها اما با واکنش گسترده جامعه رمزارزها و ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) ، خالق اتریوم همراه شده است.

به گزارش میهن بلاکچین، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم معتقد است اظهارات سیلر کاملا با آرمان تمرکززدایی بیت کوین مغایرت دارد. سیلر در گفتگوی اخیر خود پیشنهاد کرده بود که نگهداری بیت کوین در موسسات مالی بزرگ احتمال توقیف دارایی‌ها که هولدرهای غیرقانونی با آن مواجه می‌شوند را کاهش می‌دهد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

حمایت سیلر از حضانت نهادی

مایکل سیلر دو روز پیش در گفتگویی با مدیسون ریدی (Madison Reidy) در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل مختلف از جمله پذیرش بیت کوین توسط شرکت‌ها و دولت‌های مختلف صحبت کرد. وی همچنین از نیاز به محصولات سرمایه‌گذاری کاربرپسند بیت کوین حمایت کرد و آنها را موضوعی بسیار مهم برای پذیرش این ارز دیجیتال خواند.

در واکنش به صحبت‌های سیلر، ریدی از او پرسید که آیا سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ و قرار گرفتن بخش زیادی از عرضه در اختیار آنها باعث متمرکزشدن این ارز می‌شود یا خیر. به گفته ریدی، چنین اتفاقی می‌تواند خطر توقیف و مصادره بیت کوین را مثل اتفاقی که در دهه 1930 برای طلا افتاد بالا ببرد. اما سیلر این نگرانی‌ها را رد کرد و افراد معتقد به این مسئله را «آنارشیست‌های پارانویید کریپتو» خواند.

سیلر در این باره گفت:

مردم هم این نظر را دارند اما بیشتر آنها آنارشیست‌های پارانویید کریپتو هستند. این یک افسانه است و هی تکرار می‌شود. اول از همه باید بگویم که دولت در آن زمان واقعا طلای مردم را توقیف نکرد؛ بلکه خود مردم به صورت داوطلبانه آنها را تحویل دادند.

به گفته سیلر، شرکت‌های بزرگی مثل بلک راک و فیدلیتی باید به جای سرمایه‌گذاران خرد، هولدرهای اصلی بیت کوین باشند. به عقیده وی چنین اتفاقی از این ارز دیجیتال در برابر توقیف دولت‌ها محافظت کرده و در عین حال، ثبات آن را در سیستم مالی گسترده‌تر تضمین می‌کند.

علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که همین آنارشیست‌ها به دلیل بی‌توجهی به قانون می‌توانند به توقیف بیت کوین‌ها منجر شوند:

من فکر می‌کنم که وقتی بیت کوین در اختیار یکسری آنارشیست کریپتو که سازمان‌های بزرگ تاییدشده نیستند و دولت را تایید نمی‌کنند یا مالیات نمی‌پردازند قرار دارد، ریسک توقیف شدن افزایش می‌یابد.

واکنش تند ویتالیک بوترین

صحبت‌های سیلر اما با واکنش تند ویتالیک بوترین همراه شد. بوترین در واکنش به این صحبت‌ها در شبکه اجتماعی X خاطرنشان کرد که استدلال سیلر به طور گسترده متمرکز شدن را ترویج می‌کند که بیت کوین برای مقابله با آن طراحی شده است.

به عقیده او، اعتماد به سازمان‌های شخص ثالث برای حضانت از ارزهای دیجیتال، اصل تمرکززدایی که ارزهای دیجیتال بر اساس آن ساخته شده‌اند را از بین می‌برد.

وی می‌گوید در سالیان گذشته پیشرفت‌های مختلفی مثل فناوری دانش صفر و انتزاع حساب چالش‌های حضانت شخصی از رمزارزها را از بین برده است. به گفته بوترین اگرچه حضانت شخصی از رمزارزها بدون چالش نیست، اما برای امنیت و یکپارچگی بلندمدت بیت کوین اهمیت زیادی دارد؛ به همین خاطر دیدگاه سیلر بسیار خطرناک است.

وی در این باره می‌گوید:

من با خوشحالی می‌گویم که نظرات مایکل سیلر دیوانگی هستند. به نظر می‌رسد که او صراحتا از رویکرد توقیف قانونی برای حضانت از رمزارزها حمایت می‌کند. شواهد زیادی برای شکست این استراتژی وجود دارد و برای من، چنین کاری برخلاف اهداف ارزهای دیجیتال است.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *