انتشار نسخه ۲۸.۰ بیت‌کوین کور؛ بهبود عملکرد و امنیت در شبکه بیت کوین

انتشار نسخه ۲۸.۰ بیت‌کوین کور؛ بهبود عملکرد و امنیت در شبکه بیت کوین
خلاصه اخبار

در به‌روزرسانی مهمی در این هفته، تیم توسعه بیت کوین اعلام کرد نسخه ۲۸.۰ از بیت کوین کور (Bitcoin Core) با هدف بهبود عملکرد و رفع اشکالات در شبکه اصلی بیت کوین منتشر شده است. به گزارش میهن بلاکچین، «بیت کوین کور» برنامه‌ای حیاتی در اکوسیستم بیت کوین بوده که برای حفظ غیرمتمرکز بودن آن …

در به‌روزرسانی مهمی در این هفته، تیم توسعه بیت کوین اعلام کرد نسخه 28.0 از بیت کوین کور (Bitcoin Core) با هدف بهبود عملکرد و رفع اشکالات در شبکه اصلی بیت کوین منتشر شده است.

به گزارش میهن بلاکچین، «بیت کوین کور» برنامه‌ای حیاتی در اکوسیستم بیت کوین بوده که برای حفظ غیرمتمرکز بودن آن ضروری است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

نسخه 28.0 بیت کوین کور امنیت بالاتری را ارائه می‌دهد

تیم توسعه بیت کوین یادداشت‌های انتشار (Release Note) منتشر کرده است که به‌روزرسانی‌های متعددی را برای افزایش عملکرد و امنیت برنامه مشخص می‌کند. به‌علاوه رفع اشکالات، به‌روزرسانی اخیر بر معرفی ویژگی‌های بیشتر امنیت و حریم خصوصی برای کاربران تمرکز دارد.

ماه گذشته، توسعه‌دهندگان بیت کوین نسبت به یک آسیب‌پذیری با ریسک بالا و یک اشکال نرم‌افزاری که روی یکی از هر شش نود بیت کوین تاثیر می‌گذاشت، هشدار دادند. این آسیب‌پذیری به بازیگران بد اجازه می‌داد تا حمله داس (Denial of Service) را با تحمیل بار به نودها از طریق زنجیره‌های هدر (Header) با سختی (Difficulty) پایین انجام دهند. این موضوع نیاز به دانلود زنجیره‌های طولانی‌تر از حد توان نودها را می‌طلبید که در نهایت می‌توانست به کرش کردن احتمالی آنها منجر شود.

با به‌روزرسانی نسخه اخیر، توسعه‌دهندگان «بیت کوین کور» این آسیب‌پذیری را ترمیم کرده و بهبودهای امنیتی اضافی نیز ارائه داده‌اند. در آگوست گذشته، «بیت کوین کور» مشاور‌های امنیتی جدیدی را برای حفظ ایمنی پروتکل در میانه پذیرش رو به رشد ادغام کرد.

علاوه بر این به‌روزرسانی، نسخه 28.0 «بیت کوین کور» از بیلدهای قابل بازتولید (Reproducible Builds) پشتیبانی می‌کند که به کاربران با تجربه این امکان را می‌دهد تا باینری‌های یکسانی را با آنهایی که در وب‌سایت رسمی «بیت کوین کور» توزیع می‌شود، کامپایل کنند. این ویژگی به افزایش اعتماد و شفافیت در جامعه بیت کوین کمک می‌کند.

نکته مثبت این است که «بیت کوین کور» نسبت به سایر نرم‌افزارهای بیت کوین نیازهای سیستمی نسبتاً بالایی دارد. به‌طور پیش‌فرض، این نرم‌افزار تا 125 اتصال همتا را مجاز می‌داند و 11 اتصال خروجی دارد. این قابلیت اتصال اطمینان می‌دهد که کاربران در شبکه بیت کوین یکپارچه باقی بمانند و به ساختار غیرمتمرکز آن کمک کنند.

مقصد بیت کوین کجاست؟

از آغاز اکتبر، قیمت بیت کوین تحت فشار فروش شدیدی قرار گرفته و تا 60,000 دلار کاهش یافته و سپس به سطوح بالای 61,000 دلار بازگشته است. با این حال، در چرخه کنونی، به نظر می‌رسد نهنگ‌های بیت کوین به کمترین مقدار سیو سود روی آورده‌اند. این امر نشان‌دهنده اعتماد بین هولدرهای بلندمدت است که به افزایش قیمت به 70,000 دلار امیدوارند.

کی یانگ جو (Ki Young Ju )، یکی از بنیان‌گذاران کریپتو کوانت اظهار داشت:

اگر این چرخه گاوی بیت کوین همین‌جا به پایان برسد، نهنگ‌ها رکورد کمترین سیو سود در تمام چرخه‌ها را ثبت خواهند کرد.

نسبت سود تحقق یافته - منبع:‌ کریپتو کوانت
نسبت سود تحقق یافته – منبع:‌ کریپتو کوانت

از طرف دیگر، جاستین بنت (Justin Bennet ) پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین ابتدا باید به 57,000 دلار کاهش یابد و سپس روند صعودی دوباره آغاز خواهد شد. با این حال، اگر گاوها بتوانند ناحیه حمایت مهم 63٬000 دلار تا 64٬000 دلار را بازپس بگیرند، صعود بیت کوین به سمت 70,000 دلار آغاز می‌شود.

منبع: جاستین بنت
منبع: جاستین بنت

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *