ام وی ام X33 کراس اتومات بخریم یا نخریم؟

ام وی ام X33 کراس اتومات بخریم یا نخریم؟
خلاصه اخبار

ام وی ام X33 کراس اتومات یکی از خودروهای اقتصادی و اتوماتیک بازار است که ما در این محتوا به بررسی دلایل خریدن و نخریدن آن پرداخته ایم.

ام وی ام X33 کراس اتومات یکی از خودروهای اقتصادی و اتوماتیک بازار است که ما در این محتوا به بررسی دلایل خریدن و نخریدن آن پرداخته ایم.

در بازه قیمتی 950 میلیون تا 1 میلیارد و 50 میلیون تومان، ایکس 33 کراس اتومات یکی از گزینه‌های موجود در بازار است. در این رده قیمتی، چندین مدل داخلی و چینی مونتاژی به چشم می‌خورد. در ادامه، به بررسی دلایل خرید و عدم خرید ایکس 33 کراس اتومات می‌پردازیم.

معرفی ام وی ام X33 کراس

ایکس 33 کراس اتومات در واقع نسل جدید و به‌روز شده‌ای از سری X22 است. این سری ابتدا در سال 95 توسط مدیران خودرو به بازار ایران معرفی شد. پس از آنکه شرکت چری نسخه به‌روز شده این خودرو را در سال 2020 عرضه کرد، مدیران خودرو نیز این نسخه را تحت نام X22 پرو به بازار ایران عرضه نمود. با گذشت سه سال، در سال 2023، چری به‌دنبال جدیدترین ترندهای طراحی، فیس‌لیفتی از این مدل با نام Tiggo 3x را به بازار معرفی کرد که در اواخر 1402 مدیران خودرو نیز این مدل را با نام ایکس 33 کراس به خطوط تولید خود افزود و اکنون، X22 پرو و X33 کراس هر دو به‌صورت همزمان در یک کارخانه مونتاژ می‌شوند.

چرا ام وی ام X33 کراس اتومات بخریم؟

طراحی جذاب

در رده قیمتی ایکس 33، طراحی آن بروز و جذاب است. در نمای جلویی از المان‌های مدرن و ترند روز استفاده شده، مانند جلوپنجره کهکشانی یکپارچه‌شده با چراغ‌های دو تکه که جلوه‌ای اسپرت و متفاوت به آن بخشیده است. چراغ‌های اصلی خودرو از فناوری LED بهره می‌برند و با طراحی سپر هماهنگ شده‌اند.

در نمای بغل، این کراس‌اوور کوچک از رینگ‌های 17 اینچی دو رنگ استفاده می‌کند که به همراه فلاپ‌های دور گلگیر و روف‌رک با رنگ متفاوت، جلوه‌ای اسپرت و جوان‌پسند را ایجاد کرده‌اند. در نمای عقب نیز چراغ‌های LED به‌هم پیوسته، نمایی خاص‌تر و مدرن‌تر به این خودرو می‌دهند.

امکانات رفاهی قابل قبول

ایکس 33 کراس اتومات، با توجه به قیمت خود، از امکانات مناسبی برخوردار است. برخی از امکانات این مدل شامل استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید،شارژر وایرلس،سانروف، 6 کیسه هوا، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم مالتی‌مدیا با قابلیت Android Auto و Apple CarPlay می‌باشند.

طراحی داخلی با نورپردازی جذاب

کابین ایکس 33 از تریم دو رنگ بهره می‌برد که در بخش داشبورد و رودری از نوار LED با قابلیت تغیر 64 رنگ استفاده شده است. این نورپردازی در شب نمایی زیبا و مدرن به داخل کابین می‌بخشد. نمایشگر 10 اینچی نیز به شکلی طراحی شده که دید مناسب و مطلوبی را برای راننده فراهم می‌کند.

فضای داخلی مناسب

با توجه به فاصله محوری 2555 میلی‌متری، این کراس‌اوور فضای داخلی مناسبی دارد که به سرنشینان در جلو و عقب اجازه می‌دهد تا در سفرهای طولانی راحت باشند.

مصرف سوخت کم و مناسب برای شهر

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 6.1 لیتر اعلام شده است که برای افرادی که به‌دنبال خودروهای اقتصادی با مصرف سوخت پایین هستند، گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود.

چرا ام وی ام X33 کراس اتومات نخریم؟

سواری خشک

با توجه به رینگ‌های 17 اینچی و سیستم تعلیق مک‌فرسون در عقب، این خودرو سواری نسبتاً خشکی دارد و ضربه های ایجاد شده توسط جاده را به کابین منتقل می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که در مقایسه با رقبایی مانند تارا اتوماتیک، سواری نرمی ارائه ندهد.

موتور و گیربکس نه‌چندان قوی

ایکس 33 کراس اتومات به موتور یک لیتری 3 سیلندر توربوشارژ با قدرت 112 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر مجهز است که با گیربکس CVT هماهنگ شده است. این ترکیب در وزن 1300 کیلوگرمی خودرو، به ویژه در جاده‌های کوهستانی یا سربالایی‌ها شهری ، حس کندی را به راننده منتقل می‌کند. همچنین، این خودرو به دلیل موتور توربو و نسبت تراکم بالا، به سوخت با کیفیت نیاز دارد و معمولاً استفاده از اکتان مرغوب ضروری است.

بازار دست دوم نامناسب

یکی از مشکلات ایکس 33 کراس اتومات، فروش ضعیف در بازار دست دوم است. این مسئله به‌دلیل شرایط فروش نقد و اقساط و نیز تولید نسل‌ قبلی این خودرو توسط مدیران خودرو است. همچنین، وجود خودروهای داخلی مانند تارا، دنا پلاس، 207 و جدیدا شاهین پلاس باعث می‌شود خریداران به گزینه‌های داخلی بیشتر تمایل نشان دهند. ورود کراس اول ایران خودرو ریرا نیز ممکن است بازار ایکس 33 را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد.

هندلینگ پایین

یکی از نقاط ضعف این خودرو که در نسل‌های قبلی و فعلی مشاهده می‌شود، هندلینگ ضعیف در پیچ‌های تند و جاده‌های کوهستانی است. این ویژگی باعث می‌شود که در مقایسه با خودروهایی مانند تارا، شاهین و 207 عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان دهد.

ایکس 33 کراس اتومات با طراحی به‌روز و امکانات رفاهی مناسب می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای خریداران در بازه قیمتی 950 میلیون تا 1 میلیارد و 50 میلیون تومان باشد. با این حال، وجود معایبی نظیر هندلینگ پایین، سواری خشک و بازار دست دوم ضعیف ممکن است برخی از خریداران را به سمت گزینه‌های دیگر سوق دهد.حالا شما بگین ایکس 32 کراس اتومات می‌خرین یا نمی‌خرین ؟

منبع: آخرین خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *