امروز چقدر طلا فروش رفت؟

امروز چقدر طلا فروش رفت؟
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: طی ۵۸ حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، ۱۰ هزار و ۸۷۸ کیلوگرم شمش مورد دادو‌ستد قرار گرفت که در نتیجه آن، ۴۹ هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در پنجاه و هشتمین جلسه حراج شمش طلا که امروز یک‌شنبه 22 مهرماه 1403 در مرکز مبادله ایران برگزار شد، از مجموع 148 کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، 118 کیلوگرم با میانگین قیمت پنج میلیارد و 383 میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

قابل توضیح است که حراج حضوری در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به دو شیوه حراج خرد و حراج عمده صورت می گیرد. متقاضی خرید می تواند در حراج خرد حداقل یک و حداکثر پنج قطعه شمش طلای یک کیلوگرمی خرید کند؛ سقف خرید خرد در هر هفته تقویمی، صرفا پنج قطعه شمش طلای استاندارد خواهد بود. متقاضی خرید در حراج عمده نیز مجاز به خرید حداقل یک و حداکثر چهار بسته شمش طلای استاندارد است؛ هر بسته شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حاوی پنج قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار 995 در هزار است. گفتنی است، سقف خرید عمده در هر هفته تقویمی صرفا 20 قطعه شمش طلای استاندارد است.

این گزارش حاکی است، طی 58 حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، 10 هزار و 878 کیلوگرم شمش مورد دادو‌ستد قرار گرفت که در نتیجه آن، 49 هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد.

گفتنی است، بیست و دومین جلسه حراج سکه طلا فردا (دوشنبه، 23 مهرماه) از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

زمان واریز وجه برای شرکت در حراج بیست و دوم، از ساعت 12 روز گذشته (شنبه، 21 مهرماه) آغاز شد و تا ساعت 23 امشب پایان می یابد.

واریز وجه از هر کارت بانکی متقاضی که دارای شماره شبا باشد، امکان پذیر است. ثبت شبای بانک ملی، فقط برای فرآیند برگشت وجه است و الزامی وجود ندارد که واریز فقط از کارت بانک ملی انجام شود.

خریداران سکه های حراجی باید توجه داشته باشند که امکان واریز وجه از یک یا چند کارت متعلق به شخص مقدور است، اما واریز از حساب مشترک ممنوع است.

متقاضی می تواند برای سهولت در دریافت فیزیک سکه از فهرست شعب بانک ملی، نزدیک ترین شعبه به محل کار یا سکونت خود را انتخاب کند و الزامی وجود ندارد که متقاضی حتما در شعبه تحویل سکه حساب داشته باشد.

کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای 18 سال تمام شمسی می‌توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا 5 قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از 5 قطعه باشد.

متقاضیان توجه داشته باشند که در هر سفارش خود از انواع سکه، صرفاً می‌توانند یک سفارش فعال داشته باشند؛ به این معنی که متقاضیان برای ثبت سفارش خرید هر نوع قطعه سکه، فقط یکبار می‌توانند تعیین قیمت و تعیین تعداد سکه را انجام دهد.

این گزارش حاکی است، از 13 اسفند ماه 1402 تاکنون، 21 حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج ها، در مجموع 359 هزار و 302 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص 193 هزار و 558 قطعه، نیم سکه 64هزار و 945 قطعه و تمام سکه 100 هزار و 799 قطعه است.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *