المشاط: هیچ قدرتی در جهان ما را از پشتیبانی غزه منصرف نخواهد کرد

المشاط: هیچ قدرتی در جهان ما را از پشتیبانی غزه منصرف نخواهد کرد
خلاصه اخبار

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنرانی به مناسبت فرارسیدن انقلاب ۲۱ سپتامبر این کشور بر ادامه حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد و گفت که هیچ قدرتی در جهان قادر به منصرف کردن صنعا از این حمایت و پشتیبانی نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این سخنرانی اظهار کرد: دهمین سالروز انقلاب شکوهمند 21 سپتامبر را به رهبر، ملت یمن و قهرمانان نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی کشور تبریک می گوییم.

طبق گزارش وبسایت انصارالله یمن، وی گفت: مسئله فلسطین در انقلاب 21 سپتامبر از بدو راه اندازی آن حضور داشت، چراکه این مسئله محوری و بزرگترین ظلمی است که همه بی‌عدالتی‌ها در منطقه و جهان اسلام از آن سرچشمه می‌گیرد.

المشاط تصریح کرد: انقلاب 21 سپتامبر با مواضع ریشه‌ای ایستادگی در کنار ملت فلسطین را ثابت کرد و اگر این انقلاب نبود، در پاسخ به دستورات آمریکا عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی از یمن آغاز می‌شد.

وی افزود: قبل از انقلاب 21 سپتامبر، یمن تحت یک فرمان خارجی توسط سفارتخانه‌های کشورهای با نفوذ، به ویژه سفارت آمریکا، که دارای دفاتر ویژه در دفتر نخست وزیری و مقر آن بود، اداره و کنترل می‌شد. امروز انقلاب 21 سپتامبر دوران جدیدی به نام تغییر، سازندگی و توسعه را بنیان نهاد و انقلاب به لطف خدا به قدرتی رسیده است که با آن می‌تواند از یمن و منابع آن محافظت کند و حقوق ملت یمن را احیا کند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: من به نیروهای مسلح و امنیتی به خاطر تلاش‌های مبارکشان در راستای دفاع از کشور و حفظ امنیت و ثبات آن درود می‌فرستم و بر اشتیاق کامل خود برای دستیابی به صلحی عادلانه و شرافتمندانه به نفع همگان تاکید می‌کنم

وی تاکید کرد: من از رهبری ائتلاف متجاوز می‌خواهم پس از اینکه به طور قطعی مشخص شد دستیابی به اهدافشان غیرممکن است، از این تجاوزات پوچ دست برداردِ چراکه تنها راه حل برای دستیابی به صلح، برآورده کردن حقوق و خواسته‌های ملت یمن؛ از جمله پرداخت حقوق‌ها، باز کردن فرودگاه‌ها و بنادر یمن و آزادی همه اسراست.

المشاط در این باره ضافه کرد: از جمله لازمه‌های دیگر صلح نیز می‌توان به پرداخت غرامت، جبران خسارت و خروج کامل نیروهای خارجی از جمهوری یمن اشاره کرد. ما نسبت به عواقب محاسبات نادرست و شرط بندی برخی بر احتمال حفظ وضعیت نه صلح و نه جنگ و ادامه اقدام‌های خصمانه علیه ملت ما هشدار می‌دهیم.

 وی گفت: تشدید محاصره ملت یمن، گرسنگی دادن به آنها و مانع تراشی در زمینه پرداخت حقوق آنها طولانی نخواهد بود و مردم ما مجبور به استیفای حقوق خود با زور مشروع خواهند شد و به یاری خداوند ابزارهای بازدارندگی مناسب برای دستیابی به این هدف را در اختیار داریم.

المشاط در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به پرتاب موشک «فلسطین 2» توسط نیروهای مسلح یمن و اصابت موفقیت‌آمیز آن به تل‌آویو نیز اظهار کرد: موفقیت یگان موشکی را در حمله به یک هدف نظامی در تل‌آویو که با موشک بالستیک مافوق صوت فلسطین 2 انجام شد، تبریک می‌گویم و تاکید می‌کنیم تا زمانی که تهاجم و محاصره غزه ادامه دارد، عملیات ما ادامه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح و امنیتی یمن تا پایان تجاوز و رفع محاصره نوار غزه به حمایت از ملت فلسطین و اهالی این باریکه ادامه خواهند داد و هیچ قدرتی در جهان نمی تواند ما را از تصمیم پشتیبانی از غزه منصرف کند و مهم نیست که بهای آن چه باشد.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در 31 اکتبر 2023 و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *