افزایش 5 درصدی خرید گندم/ اصفهان، گلستان و اردبیل پیشتاز شدند

افزایش 5 درصدی خرید گندم/ اصفهان، گلستان و اردبیل پیشتاز شدند
خلاصه اخبار

اکوایران: بالاترین افزایش خرید گندم از زمان آغاز خرید تضمینی تا 6 تیر ماه سال جاری را به کدام استان‌ها رسید؟ داد‌های اعلام شده نشان می‌دهد در این مدت استان‌های «اصفهان»، «گلستان» و «اردبیل» بیشترین افزایش در میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل را به خود اختصاص دادند.

به گزارش اکوایران؛داده‌های اعلام شده نشان می‌دهد در این مدت 5 میلیون و 243 هزار تن گندم در سراسر کشور خریداری شده است که با 239 هزار تن افزایش نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، 5 درصد رشد داشته است.

بررسی روند خرید گندم در بازه زمانی مورد بررسی نشان می‌دهد که استان «اصفهان» با رشد بیش از دو برابری نسبت به سال گذشته بیشترین میزان خرید گندم را داشته است. استان «گلستان» هم در این مدت با رشد دو برابر، «اردبیل» با رشد 41.5 درصد، سه استانی هستند که بیشترین میزان رشد خرید گندم نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته را ثبت کرده‌اند.

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، بعد سه استان مذکور در مدت زمان مورد بررسی به ترتیب استان‌های «کرمان» با 26.5 درصد رشد، «خراسان جنوبی» با 22 درصد رشد و قم با 16.5 درصد رشد قرار دارند.

بر اساس این گزارش، استان‌های «لرستان»، «ایلام»، «کهگیلویه و بویراحمد» و «آذربایجان شرقی»، دیگر استان‌هایی هستند که خرید گندم در آن‌ها در مقایسه با سال 1402، از روند صعودی برخوردار بوده است.

 

 

 

 

مرجع: اکو ایران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *