افزایش ظرفیت ۶۰۰۰ مگاواتی برق تا دو سال آینده

افزایش ظرفیت ۶۰۰۰ مگاواتی برق تا دو سال آینده
خلاصه اخبار

وزیر نیرو با بیان اینکه هر نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی ۱۸۰۰ کیلووات ساعت برق در سال تولید می‌کند، گفت: تا پایان سال به تعداد واحدهای تجدیدپذیر کشور افزوده خواهد شد و امیدواریم تا دو سال آینده در مجموع ۶۰۰۰ مگاوات افزایش ظرفیت را از محل صرفه‌جویی و سایر اقدامات رقم بزنیم.

به‌گزارش ایسنا، عباس علی‌آبادی در نشست مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، رفع ناترازی برق در کشور را در کنار پیشبرد بسیاری از امور، مستلزم همکاری و همیاری مجلس شورای اسلامی با بدنه دولت دانست و گفت: من امروز قبول کردم در عرصه خدمت‌رسانی در حوزه صنعت آب و برق وارد شده‌ام و انتظار دارم نمایندگان خانه ملت برای برون رفت از چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی این صنعت در کنار وزارت نیرو قرار گیرند.

وی یادآور شد: برنامه‌های ارائه شده برای صنعت آب و برق در ابتدای دولت چهاردم تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که 100 درصد آن مورد تایید نمایندگان قرار گرفت.

وی به در خواست خود از رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: ما به فعالان صنعت برق بدهکاریم و لازم است بدهی دولت به بخش خصوصی تسویه شود تا انتظار تداوم همکاری‌ها وجود داشته باشد. هم‌اکنون بدهی حسابرسی شده به بخش خصوصی 100 همت است.

علی‌آبادی در ادامه تسریع در انجام و پیشبرد امور اداری را درخواست دیگر خود از رئیس جمهور عنوان کرد و اظهار داشت: طبق قانون باید ساخت داخل رعایت شود؛ در حوزه تجدیدپذیرها در حال حاضر ظرفیت قابل توجهی در حوزه تولید برق وجود ندارد و باید ساز و کار توسعه این امر فراهم شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه هریک کیلووات نیروگاه خورشیدی، 1800 کیلووات ساعت برق در سال تولید می‌کند، گفت: تا پایان سال به تعداد واحدهای تجدیدپذیر کشور افزوده خواهد شد و امیدواریم طی دو سال آینده در مجموع در صنعت برق حدود 6000 مگاوات افزایش ظرفیت را از محل صرفه‌جویی و غیره رقم بزنیم.

 در پایان این نشست، هر یک از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای بهبود ناترازی صنعت برق پرداختند و وزیر نیرو به دغدغه‌های نمایندگان مردم در مجلس پاسخ گفت.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *