افزایش شغل و کاهش نرخ بیکاری ماه سپتامبر؛ تاثیرات آن بر قیمت بیت کوین

افزایش شغل و کاهش نرخ بیکاری ماه سپتامبر؛ تاثیرات آن بر قیمت بیت کوین
خلاصه اخبار

داده‌های شغلی برای ماه سپتامبر بسیار قوی‌تر از حد انتظار بود و خطر رکود شدید اقتصادی از بازار حذف شده است. گزارش جدید مشاغل ایالات متحده با اضافه شدن ۲۵۴,۰۰۰ شغل در سپتامبر، فراتر از پیش‌بینی‌ها اعلام شد و نرخ بیکاری به ۴.۱٪ کاهش یافت که تاثیرات زیادی بر بازار کریپتو داشته است. به گزارش …

داده‌های شغلی برای ماه سپتامبر بسیار قوی‌تر از حد انتظار بود و خطر رکود شدید اقتصادی از بازار حذف شده است. گزارش جدید مشاغل ایالات متحده با اضافه شدن 254,000 شغل در سپتامبر، فراتر از پیش‌بینی‌ها اعلام شد و نرخ بیکاری به 4.1٪ کاهش یافت که تاثیرات زیادی بر بازار کریپتو داشته است.

به گزارش میهن بلاکچین، این داده‌ها باعث نوسان قیمت بیت کوین و آلت‌کوین‌ها و همچنین تقویت سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه فدرال رزرو شده است. به نظر می رسد این خبر باعث افزایش پیش‌بینی‌ها مبنی بر 0.25٪ کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه بعدی خود در ماه نوامبر شده است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

گزارش مشاغل ایالات متحده

گزارش جدید مشاغل ایالات متحده نشان داد داده‌های مشاغل غیرکشاورزی در سپتامبر با 254,000 شغل اضافه شده، فراتر از انتظارات بازار بوده است. نرخ بیکاری نیز به 4.1٪ رسید که کمتر از پیش‌بینی‌های بازار است و این موضوع احساسات بازار را تحت تاثیر قرار داده و به نوسانات قیمت بیت کوین و آلت‌کوین‌ها اشاره دارد. این مجموعه داده‌ها برای برنامه‌ریزی سیاست‌های پولی فدرال رزرو ایالات متحده حیاتی است و بر احساسات کلی بازار مالی، به‌ویژه بازار کریپتو تاثیر می‌گذارد.

داده‌های اخیر بازار را از احتمال کاهش 0.50٪ نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه آینده‌اش ناامید کرده است. معمولاً داده‌های مشاغل غیرکشاورزی و افزایش نرخ بیکاری احساسات بازار کریپتو را تقویت می‌کنند. داده‌های اخیر نشان می‌دهد تقاضای نیروی کار در ایالات متحده در حال افزایش است و این امر باعث شده تا سوالاتی مطرح شود مبنی بر اینکه آیا فدرال رزرو به سیاست‌های سختگیرانه‌تری خواهد پرداخت.

بیت کوین و آلت‌کوین‌های برتر معمولاً در اکتبر و همچنین در چهارمین فصل سال عملکرد مثبتی از خود نشان می‌دهند. با این حال، داده‌های اخیر مشاغل ایالات متحده احساسات بازار را تحت فشار قرار داده و به سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه فدرال رزرو اشاره دارد.

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین با 1.4٪ افزایش به 61,408 دلار رسید، پس از اینکه به حداکثر قیمت 61,737.09 دلار دست یافت. حجم معاملات 21٪ کاهش یافته و به 32.44 میلیارد دلار رسید. به‌طور قابل توجهی، آلت‌کوین‌هایی مانند اتریوم، بی‌ان‌بی، سولانا و دیگران نیز پس از انتشار این داده‌ها افزایش یافته‌اند. با این حال، پس از انتشار داده‌های مشاغل ایالات متحده، بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده 2.3٪ افزایش یافته و به 3.947 رسید. همزمان، شاخص دلار ایالات متحده 0.6٪ افزایش یافته و به 102.35 رسید.

جیمز ون استراتین (James Van Straten)، تحلیلگر کوین دسک گفت:

یک اقتصاد قوی در ایالات متحده، به ویژه با انتخابات آینده آمریکا، عدم اطمینان را کاهش می‌دهد و این امر برای بیت کوین خوب است و یکی از خطرات اصلی را که در بازار به وجود آمده از بین می‌برد.

علاوه بر این، میانگین درآمد ساعتی در ماه سپتامبر 0.4٪ افزایش یافته است و بالاتر از پیش‌بینی (0.3٪) وکنتر از مقدار ماه قبل (0.5٪) است. بر اساس سال گذشت.

داده‌های اقتصادی اخیر از جمله گزارش خدمات ISM پنجشنبه و داده‌های شغلی ADP روز چهارشنبه که هر دو به مراتب بالاتراز پیش‌بینی‌ها بودند، همراه با اظهارنظرهای جروم پاول در اوایل این هفته باعث شده است تا انتظار معامله‌گران دومین کاهش پیاپی نرخ بهره به میزان 0.5٪ در جلسه بعدی فدرال رزرو درست پس از انتخابات نوامبر کاهش یابد.

بیت کوین در نزدیکی زمان بازگشایی بازار وال‌استریت در 4 اکتبر (13 مهر) شاهد نوساناتی بود. با افزایش حدود 2٪ در روز، بیت کوین به‌خوبی به داده‌های مشاغل غیرکشاورزی ایالات متحده واکنش نشان داد.

بازارها نیز به داده‌های مشاغل پاسخ مثبت دادند و کندل هر دو شاخص S&P 500 و Nasdaq Composite Index با افزایش باز شد. در عین حال، به‌دنبال گزارش، احتمال کاهش 0.25٪ نرخ بهره فدرال رزرو در نوامبر به 93٪ افزایش یافت.

منبع معاملاتی کابیسی لتر (Kobeissi Letter) در بخشی از پاسخ‌های مختلف خود در پلتفرم X نوشت:

پاسخ واضح این است که اشتهای ریسک بسیار قوی است.

بازار برای اولین بار در سال‌های اخیر هر خبری را به عنوان خبر مثبت تفسیر می‌کند.

با این حال، کوبیسی هشدار داد که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده مرکزی (CPI) که قرار است در تاریخ 19 مهر (10 اکتبر) منتشر شود، باید روایت ریسک‌پذیر را تایید کند و بازار را به این باور برساند که فدرال رزرو می‌تواند به یک «فرود نرم» در رابطه با تورم دست یابد.

در نتیجه، بازارها شروع به قیمت‌گذاری بر اساس احتمالات غالب کاهش بعدی نرخ بهره فدرال در ماه نوامبر کردند که کمتر از افزایش غیرمنتظره 0.5٪ ماه گذشته بود.

کوبیسی در اشاره به داده‌های فدواچ‌تولز گروه CME اظهار داشت:

پس از این گزارش، احتمال کاهش 0.25٪ نرخ بهره در نوامبر به 93٪ افزایش یافت. پیش از این گزارش، بازارها شانس نزدیک به 50٪ برای کاهش 0.50٪ در ماه آینده می‌دیدند.

احتمالات کاهش نرخ بهره - منبع: فدواچ تولز
احتمالات کاهش نرخ بهره – منبع: فدواچ تولز

در این زمینه، تریدرها می‌گویند که رفتار قیمت بیت کوین می‌تواند به تداوم صعود منجر شود.

بررسی وضعیت قیمت بیت کوین

گزارش مثبت مربوط به مشاغل و انتظارات کاهش نرخ‌ها به ایده «اکتبر صعودی» یا رالی چهارم سال برای بیت کوین کمک می‌کند. یکی دیگر از عواملی که می‌تواند مؤثر باشد، کاهش مداوم بیت کوین‌های امانی در صرافی‌های متمرکز است. داده‌های کریپتوکوانت نشان می‌دهد در حال حاضر بیش از 2.8 میلیون بیت کوین در صرافی‌های متمرکز وجود دارد که کمترین میزان از نوامبر 2018 است و 500,000 کمتر از مقداری است که در ماه مارس مشاهده شده است.

بازار کریپتو به‌طور کلی از کاهش قیمت بیت کوین در 5 آگوست (15 شهریور) که منجر به ریزش حدود 18٪ در یک روز شد، بازگشته است. گری‌اسکیل، بزرگ‌ترین مدیر دارایی‌های کریپتو، با بیش از 20 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت در بین صندوق‌های خود، به‌عنوان یک عامل مؤثر در این بازار باقی مانده است.

طبق نمودار کوین گلس، بیت کوین در واکنش به داده‌های مشاغل، خطی از نقدینگی درخواست فروش (Ask) را در قیمت 61,830 دلار پاکسازی کرد.

هیت مپ لیکوییدیشن بیت کوین - منبع: کوین گلس
هیت مپ خطوط نقدینگی بیت کوین در اردربوک – منبع: کوین گلس

با تحلیل وضعیت در دفترچه‌های سفارش (Orderbook) ، دان کریپتو تریدز (Daan Crypto Trades )، تریدر معروف اظهار داشت که قیمت بیت کوین حتی ممکن است تا نقدینگی بالاتر از آن را که به 300 میلیون دلار می‌رسد، جذب کند. وی بیان کرد:

خوشه بزرگی از سفارش‌های فروش در حدود قیمت 62.5 هزار دلار قرار دارد. جالب خواهد بود ببینیم که قیمت امروز تلاش می‌کند تا آن را پر کند یا خیر.

داده‌های اردربوک - منبع: دان کریپتو تریدز
داده‌های اردربوک – منبع: دان کریپتو تریدز

با نگاهی وسیع‌تر، رکت کپیتال (Rekt Capital ) به این نکته اشاره کرد که علیرغم ضعف‌های اخیر، رفتار قیمت بیت کوین به ادامه روند صعودی کمک می‌کند. وی اظهار داشت:

این واقعاً یک آزمایش مجدد بی‌نقص است.

بیت کوین به طور موفقیت‌آمیز روند نزولی را به عنوان حمایت دوباره آزمایش کرده است (خط آبی روشن).

منبع: رکت کپیتال
منبع: رکت کپیتال

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *