افزایش حقوق کارمندان دولت در 1404 چقدر است؟

افزایش حقوق کارمندان دولت در 1404 چقدر است؟
خلاصه اخبار

نمایندگان مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 1404 چه می گویند؟

عباس قدرتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  ضمن اشاره به تدوین بودجه سال آینده و مطالبات مردمی پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، از تلاش برای افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کارکنان دولت خبر داد.

قدرتی با تأکید بر عدم تناسب نرخ تورم کنونی با حقوق کارمندان، به ویژه اساتید دانشگاه که به گفته وی، حتی یک استاد پایه یک دانشگاه نیز با حقوق ماهیانه ۲۰ میلیون تومان، با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کند، بر ضرورت افزایش حقوق و بهبود شرایط معیشتی کارکنان دولت تأکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه، پیشنهاداتی را به وزیر اقتصاد ارائه نموده است، خاطرنشان کرد که تدوین بودجه سال ۱۴۰۴، با رویکردی حرفه‌ای و تخصصی در حال انجام است و تلاش می‌شود تا منابع مالی لازم برای اجرای این افزایش حقوق پیش‌بینی شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به نگرانی‌ها درباره تأمین منابع مالی لازم برای اجرای این طرح، تصریح کرد که جلساتی در این خصوص برگزار خواهد شد و دولت متعهد به اجرای وعده‌های خود در این زمینه است.

قدرتی در پایان با بیان اینکه زندگی مردم با حقوق کنونی به سختی می‌گذرد، بر لزوم افزایش حقوق کارکنان دولت با اولویت‌بندی نیازمندان تأکید کرد و وعده داد که بودجه سال ۱۴۰۴، بودجه‌ای جامع و پاسخگو به مطالبات مردم خواهد بود.

در این گفتگو، قدرتی به صراحت اعلام کرد که افزایش حقوق کارکنان دولت، یکی از اولویت‌های اصلی دولت جدید است و تلاش خواهد کرد تا با تدوین بودجه‌ای کارآمد و مبتنی بر عدالت، به این مهم دست یابد.

جدیدترین تحلیل‌ها در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *