صندوق پوششی یک میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال 40 درصد افت داشته است

صندوق پوششی یک میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال 40 درصد افت داشته است
خلاصه اخبار

در ماه های اخیر، معامله گران صندوق های پوششی ارز دیجیتال در بازار از روند نزولی بیت کوین مصون نبوده اند.

به گزارش سیگنال به نقل از گزارش منتشر شده در وال استریت ژورنال، دارایی های تحت مدیریت صندوق سرمایه گذاری Polychain تا پایان سال 2018 میلادی به رقم 591.5 میلیون دلار نزول کرده است که کاهش چشمگیری برای آن محسوب می شود.

تداوم تقاضا برای خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری Polychain

به گزارش مجله معتبر آمریکایی Fortune، صندوق پوششی Polychain (مستقر در سان فرانسیسکو) توانسته است تا فوریه 2018 میلادی دارایی های تحت مدیریت خود را به یک میلیارد دلار افزایش دهد که شامل ارزهای دیجیتال و سهام شرکت های مختلف می شود.

با این حال، ارزش واحد سرمایه گذاری صندوق Polychain در ماه آوریل و دسامبر 2018 و همزمان با افت قیمت بیت کوین در بازار تقریبا 40 درصد کاهش یافت. نکته مهم در این میان، افت قیمت دارایی های صندوق به علت کاهش قیمت سهام های تحت تملک است و نه خروج سرمایه گذاران از این صندوق سرمایه گذاری. گفتنی است در دوره مشابه، بازار ارزهای دیجیتال بطور میانگین یک کاهش 70 درصدی را تجربه نمود که نسبت به رقم بیان شده یعنی چهل درصد چشمگیر است.

صندوق پوششی یک میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال 40 درصد افت داشته است
Olaf Carlson-Wee، مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری پلی چین

Polychain، که به رهبری Olaf Carlson-Wee در سال 2016 تاسیس شد، جزء اولین صندوق های سرمایه گذاری محسوب می شود که بجای سهام بر روی ارزهای دیجیتال مختلف تمرکز داشته است. این شرکت پنج صندوق مختلف به نام های Polychain Ventures ,Dfinity Ecosystem Fund ,Polychain Master Fund, Polychain Master Fund II و Polychain Opportunities Fund I را تحت نظارت خود دارد.

با این حال عملکرد ضعیف Polychain در سال 2018 هزینه های سنگینی به خصوص برای مدیران آن به همراه داشته است.

بازار صعودی بیت کوین می تواند تغییر دهنده بازی باشد

سقوط بیت کوین در زمان نامناسبی برای صنعت صندوق های پوششی مبتنی بر ارز دیجیتال که در اوایل راه خود قرار داشت، رخ داد. به گزارش موسسه Crypto Fund Research در اکتبر 2018، از تعداد 600 صندوق پوششی که انتظار میرفت سال گذشته بازارهای مالی را دگرگون سازند تنها بیست درصد بر روی ارزهای دیجیتال تمرکز داشته اند.

طبق بررسی ها در سال 2017 میلادی، 16 درصد صندوق های پوششی جدید تصمیم به استفاده از ارزهای دیجیتال گرفته اند که نسبت به سال پیش از آن سه درصد رشد داشته است. این گزارش به این نتیجه رسیده است که در مجموع 303 صندوق پوششی با تمرکز بر روی ارزهای دیجیتال وجود دارد که دارایی های تحت مدیریت آنها مجموعاً کمتر از چهار میلیارد دلار است.

نکته قابل ذکر این است که از سوی دیگر، قیمت بیت کوین به طور قابل ملاحظه ای از سال گذشته تا کنون افزایش داشته است و در نتیجه می تواند به بهبود وضعیت صندوق های پوششی مبتنی بر ارزهای دیجیتال کمک شایانی نماید.

منبع: ccn.com