افت آبشاری ارزش دلاری بورس+‌ اینفوگرافیک

افت آبشاری ارزش دلاری بورس+‌ اینفوگرافیک
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: ارزش دلاری بازار سهام به دنبال ریزش‌های پی‌درپی قیمت سهام به محدوده زیر 110میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که نرخ دلار در بازار آزاد روندی صعودی دارد.

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سرمایه که ریزش‌های اخیرش را به دنبال تشدید ریسک‌های منطقه‌ای آغاز کرد و با تنش میان ایران و اسرائیل ادامه داد، حال وارد یک بحران شده و به رغم وعده‌های فراوان وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس این هفته هم روند رو به افتی را تجربه کرد. شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز، چهارشنبه دوم آبان ماه با افت 1.5 درصدی در محدوده یک میلیون و 970 هزار و 882 واحد ایستاد تا مجموعا در این هفته افت 4.59 درصدی را ثبت کند. شاخص هموزن نیز با کاهش ارتفاع 0.92 درصدی در محدوده 655 هزار و 619 واحد به کار خود پایان داد.

در بازار فرابورس ایران نیز کار با تداوم قرمزپوشی شاخص‌ها دنبال شد. شاخص کل و هموزن با 0.49 و 0.78 درصد افت به ترتیب در کانال‌های 20 هزار و 987 و 114 هزار و 867 واحد آرام گرفت.

ارزش کل معاملات امروز بازار 17هزار و 414 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 2هزار و 119 میلیارد تومان آن سهم معاملات خرد سهام و حق تقدم بود. همچنین 526 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد.

photo_2024-10-23_13-17-12

اما نکته قابل توجه در بازار امروز ریزش آبشاری ارزش دلاری بازار است که به دنبال ریزش‌های پی‌درپی قیمت سهام به محدوده زیر 110میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که نرخ دلار در بازار آزاد روندی صعودی دارد. از طرفی با اینکه دلار نیما در حال ورود به کانال 49 هزار تومان است به دلیل افزایش دلار در بازار آزاد این فاصله مجددا افزایشی است و در حال حاضر به 36 درصد رسیده است.

ریزش ارزش دلاری باازر در حالی شدت گرفته که وزیر اقتصاد چندی قبل اعلام کرده بود ارزش 120میلیارد دلاری برای بازار زشت است و با این اظهار نظر انتظار می‌رفت که برنامه‌ای برای خروج از این وضعیت بحرانی وجود داشته باشد. به اعتقاد برخی از کارشناسان در حال حاضر بازار سهام به سمت یک بحران پیچیده حرکت می‌کند و این گلوله برف در حال بزرگ شدن است و اگر چاره‌ای برای آن در کوتاه‌مدت اندیشیده نشود ممکن است مقابله با آن به روش‌های مرسوم ممکن نباشد.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *