افتتاح طرح‌های با پیشرفت بالا از برنامه های مهم توسعه صنعتی آذربایجان غربی است

افتتاح طرح‌های با پیشرفت بالا از برنامه های مهم توسعه صنعتی آذربایجان غربی است
خلاصه اخبار

ارومیه – ایرنا – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حوزه صنعت، یکی از پیشران های مهم توسعه استان به شمار می‌رود، گفت: برای شکوفایی این بخش علاوه بر احیای واحدهای راکد، باید طرح‌های صنعتی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد را هم به مرحله افتتاح برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عبدالحمید سرتیپی روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری تحقق شعار سال در حوزه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: این امر در کنار احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، گامی اساسی در رسیدن به توسعه اقتصادی و صنعتی در استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه احیا و فعال سازی واحدهای صنعتی تولیدی راکد و نیمه فعال استان از وظایف ذاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت است، امسال هم این موضوع مهم با جدیت دنبال و اجرایی می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید واحدهایی که بنا بدلایلی با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند نیز گامی اساسی در تحقق نامگذاری شعار امسال است.

سرتیپی اظهار کرد: باید برای رسیدن به اهداف مورد نظر دولت در حوزه‌های مرتبط صنعتی، معدنی و تجاری و تحقق شعار سال، تمام برنامه‌ها، کارشناسی شده و به صورت دقیق و منظم برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی یادآور شد: برای رسیدن به توسعه اقتصادی و صنعتی در استان نباید به داشته‌ها و سرمایه گذاری های انجام شده در سال‌های گذشته اکتفا کرد بلکه برای رسیدن به اهداف مطلوب باید زمینه سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران جدید در استان فراهم کنیم.

سرتیپی همچنین با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های اقتصادی آذربایجان غربی، وجود پایانه‌های مرزی است، گفت: توسعه صادرات محصولات داخلی به کشورهای خارجی و واردات کالاهای مورد نیاز کشور یکی از مطالبه های کلیدی استاندار آذربایجان غربی است که حوزه بازرگانی خارجی باید در این راستا از ظرفیت موجود استان جهت توسعه صادرات و واردات استفاده کند.

به گزارش ایرنا ، رهبر معظم انقلاب امسال را به نام سال «مهار تورم – رشد تولید» نامگذاری کردند.

مرجع: ایرنا