اظهارنظرهای بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره (اینفوگرافیک)

اظهارنظرهای بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره (اینفوگرافیک)
خلاصه اخبار

در آخرین مناظره انتخاباتی که شب گذشته برگزار شد، نامزدها به مشکلات بورس هم پرداختند. جلیلی وعده بیمه سهام داد و پزشکیان گفت دولت نباید در بورس دخالت کرده و کسری بودجه خود را این بازار تامین کند.

به گزارش اکوایران، شب گذشته آخرین مناظره انتخاباتی میان سعید جلیلی و مسعود پزشکیان، دو نامزد دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری 1403 برگزار شد. در بخشی از این مناظره نامزدها به بیان دیدگاه‌ خود درباره وضعیت بازار سهام پرداختند. 

22

سعید جلیلی در این مورد گفت: بورس یکی از بهترین ابزار برای رشد اقتصاد کشور است. باید سهام بیمه شوند تا مردم بعضی اوقات متضرر نشوند. یکی از شرایط جهش تولید، تامین مالی بورس و هدایت نقدینگی به سمت تولید است. شرکت‌پروژه‌ در مقیاس کوچک و بزرگ ایجاد می‌کنیم. به دنبال توسعه شفافیت در بورس هستیم تا کسی نتواند یک روزه در بورس 500 میلیون تومان سهام بخرد و دیگری نتواند.

مسعود پزشکیان نیز گفت: مداخله دولت همین بلا را سر بورس، بازار و تولیدکننده می‌آورد. کسری بودجه را از بورس تامین نمی‌کنیم. دولت اگر در قیمت‌گذاری دخالت نکند، مشکلات بورس حل می‌شود. تحریم‌ها روی بورس هم اثرگذار است و تا رفع نشود این موج ادامه‌دار است. ثبات و امنیت را به بورس برمی‌گردانیم. 

 

مرجع: اکو ایران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *