اسپوتنیک از حمله به پایگاه «کونیکو» و نیروهای آمریکایی در شرق سوریه خبر داد

اسپوتنیک از حمله به پایگاه «کونیکو» و نیروهای آمریکایی در شرق سوریه خبر داد
خلاصه اخبار

انفجارهای شدید شامگاه شنبه پایگاه آمریکایی‌ها در میدان گاز طبیعی «کونیکو» در حومه استان دیرالزور در شرق سوریه را لرزاند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار اسپوتنیک در دیرالزور گفت که انفجارهای شدیدی در عمق پایگاه آمریکایی کونیکو رخ داد که در نتیجه یک حمله راکتی احتمالی یا پهپاد حامل مقادیر زیادی مواد منفجره بود.

این خبرنگار به نقل از منابع محلی در مجاورت پایگاه گفت که موضع مورد هدف شامل لشکر زرهی موسوم به (ائتلاف بین‌المللی) می‌شود.

این منابع با اشاره به شکست پدافند هوایی مسؤول حفاظت از پایگاه در مقابله با این حمله، تاکید کردند که حمله جدید به ارتش آمریکا تلفات انسانی را در بین صفوف ارتش آمریکا به جا گذاشت.

حمله به پایگاه کونیکو همزمان با تهاجم آمریکایی‌ها بود که به احتمال زیاد شهرهای دیرالزور و البوکمال در مرز با عراق در شرق سوریه را هدف قرار داد.

خبرنگار اسپوتنیک تاکید کرد که این استان مورد حمله هوایی هواپیماهای نظامی اشغالگران آمریکایی از جمله علیه مواضعی در حومه شهر دیرالزور در نزدیکی فرودگاه نظامی و حمله به شهر البوکمال در نزدیکی مرز عراق در شهرک الهری قرار گرفت.

این خبرنگار به نقل از منابع خصوصی گزارش داد که تجاوز به دیرالزور تنها خسارت مادی داشته و تلفات انسانی نداشته است. اما در شهر البوکمال در مرزهای عراق و سوریه صدای چندین انفجار قوی شنیده شد که مواضعی را هدف قرار داده بود.

پیش از این، یک گروه مسلح که گمان می‌رود اعضای قبایل عرب باشند، یک حمله کیفی را انجام دادند که اولین در نوع خود بود و پایگاه ارتش آمریکا در کارخانه و میدان گاز طبیعی کونیکو در شمال استان دیرالزور را هدف قرار داد.

طبق جزئیاتی که خبرنگار اسپوتنیک در شرق سوریه به نقل از منابع محلی در حومه استان دیرالزور به دست آورده، طی ساعات گذشته، در نتیجه هدف قرار دادن این پایگاه با گلوله‌های دست ساز توسط افراد مسلح سوار بر موتورسیکلت انفجاری قوی پایگاه آمریکایی در کارخانه گاز کونیکو در حومه شمالی دیرالزور را لرزاند.

این منابع ادامه دادند: مهاجمان این حمله را از مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در حومه دیرالزور انجام دادند، این حمله مشابه حمله‌ای است که پایگاه ارتش آمریکا در شهر نفتی الشدادی در جنوب حومه حسکه را طی چند روز پیش هدف قرار داد.

«محمد العکیدی»، یکی از سرشناسان منطقه اطراف میدان گازی کونیکو به اسپوتنیک گفت: «حمله کنندگان مردان جوان نقابدار سوار بر موتورسیکلت بودند و قبل از اینکه به مکان نامعلومی عقب نشینی کنند، گلوله‌های دست ساز و نارنجک‌هایی را شلیک کردند که مستقیماً به پایگاه اصابت کرد به طوریکه آماده باش عظیم سربازان و هواپیماهای آمریکایی در آسمان منطقه را همزمان با شنیده شدن صدای آژیر در پایگاه به همراه داشت.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *