اسرائیل رسما فعالیت آنروا را ممنوع کرد

اسرائیل رسما فعالیت آنروا را ممنوع کرد
خلاصه اخبار

رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات جنایتکارانه خود فعالیت آژانس آنروا در سرزمین‌های اشغالی را ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، کنست (مجلس) رژیم صهیونیستی رای به ممنوعیت فعالیت آن روا در اراضی اشغالی فلسطین شد.

روزنامه «جروزالم پست» به نقل از منبعی در دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که انتظار می‌رود دو قانون برای توقف فعالیت‌های آژانس آن روا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) تصویب شود. هم‌زمان هفت کشور نگرانی خود را از تصمیم این رژیم برای ممنوعیت این آژانس اعلام کرده‌اند.

این منبع صهیونیستی توضیح داد که قوانین جدید شامل ممنوعیت فعالیت آن روا در قدس شرقی، غزه و کرانه باختری است.

این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که کمیته امور خارجی و امنیت کنیست رژیم صهیونیستی در تاریخ 13 اکتبر لایحه‌ای را برای منع فعالیت آن روا تصویب کرد، که این امر راه را برای رای‌گیری دوم و سوم در صحن عمومی کنیست و تبدیل شدن آن به قانون هموار می‌کند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز پیشتر گزارش داده بود که کمیته امور خارجی و امنیت کنست، لایحه‌ای را که توسط دو عضو کنست، دان ایلوز (از حزب لیکود) و یولیا مالینوفسکی (از حزب اسرائیل بیتنا) ارائه شده بود، تصویب کرده است.

بر اساس این لایحه، توافقنامه سال 1967 که به آن روا اجازه فعالیت در اراضی اشغالی می‌داد، لغو می‌شود و در نتیجه، تمامی فعالیت‌های این آژانس متوقف شده و هر گونه ارتباط مسئولان صهیونیستی با کارمندان آن روا ممنوع خواهد شد.

در همین حال، هفت کشور از جمله فرانسه، آلمان، بریتانیا، کانادا، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی نگرانی عمیق خود را از ممنوعیت احتمالی فعالیت‌های آن روا توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرده و اعلام کردند که این آژانس خدمات انسانی و ضروری را برای بقای آوارگان فلسطینی در غزه، قدس شرقی، کرانه باختری و سراسر منطقه فراهم می‌کند.

منبع: مهر

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *