استقبال بخش خصوصی افغانستان از آمادگی ایران برای کمک به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی

استقبال بخش خصوصی افغانستان از آمادگی ایران برای کمک به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی
خلاصه اخبار

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان از اعلام آمادگی ایران برای کمک به توسعه زیرساخت‌های این کشور در حوزه خدمات فنی و مهندسی خبر داد و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به سازندگی و صلح و ثبات در افغانستان است.

به گزارش ایسنا، «حسن کاظمی قمی» طی سخنانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه ابوحنیفه که در کابل در حال برگزاری است، اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه نشان می‌دهد، شرایطی در افغانستان به وجود آمده که این کشور خود را برای دوره سازندگی و بازسازی آماده می‌کند. 

وی تصریح کرد: همچنین این نمایشگاه نشان می‌دهد کشورها علاقه‌مند به بازار افغانستان می‌شوند، افغانستان بعد از 2 دهه اشغالگری امروز شرایطی کم‌کم برایش به وجود آمده که دوره سازندگی‌اش شروع می‌شود. چه نظام جمهوری اسلامی ایران و چه مردم ایران علاقه‌مند هستند به سازندگی و صلح و ثبات این کشور کمک کنند. 

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان همچنین بیان کرد: بیشترین حجم غرفه‌ها را شرکت‌هایی که از جمهوری اسلامی ایران آمده‌اند، تشکیل می‌دهد که تمام این‌ها خودشان تولید کننده هستند و در چارچوب نیازهای واقعی افغانستان در زمینه‌های مختلف اعم از کشاورزی و … فعالیت دارند، در واقع حضور در این نمایشگاه باعث‌ می‌شود که شرکت‌های ایرانی با مقامات افغانستان و شرکت‌ها آشنا شوند و باب گفت‌وگو و مذاکرات باز می‌شود، از این جهت هم نمایشگاه می‌تواند سودمند باشد. 

کاظمی قمی خاطرنشان کرد: کشور ما اعلام آمادگی کرده در حوزه فنی و مهندسی در تمام بخش‌های مختلف نسبت به صادرات خدمات فنی و مهندسی کار عملیاتی آغاز شود، خوشبختانه استقبالی که مقامات و طرف‌های بخش خصوصی افغانستان داشته‌اند نویدبخش این است که همکاری‌ها می‌تواند در توسعه روابط اقتصادی 2 کشور و بهبود زیرساخت‌ها و نیز شرایط اقتصادی افغانستان موثر و کمک کننده باشد. 

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *