نیویورک تایمز خبر استفاده از بلاک‌چین برای مبارزه با اخبار جعلی را تائید کرد !

نیویورک تایمز خبر استفاده از بلاک‌چین برای مبارزه با اخبار جعلی را تائید کرد !
خلاصه اخبار

شرکت نیویورک تایمز جزئیات جدیدی درباره‌ی تجربه‌ی استفاده از بلاک‌چین منتشر کرد.

اولین بار در ماه مارس، وب‌سایت CoinDesk خبری منتشر و در آن ادعا کرد که شرکت نیویورک تایمز قصد دارد برای مبارزه با اخبار جعلی از بلاک‌چین استفاده کند.

دیروز سه‌شنبه گزارشی در وب‌سایت News Provenance Project منتشر شد و در آن توضیح داده شد که چگونه تیم تحقیق و توسعه‌ی روزنامه‌ قصد دارد با همکاری IBM Garage، غول فناوری شتاب‌دهنده‌ برنامه، از بلاک‌چین مجاز Hyperledger Fabric برای تائید اصالت عکس‌های خبری استفاده کند.

هدف پروژه‌ مذکور این است که با اطلاعات و رسانه‌های جعلی که به ناشران بزرگ و هم‌چنین ناشران کوچک زیان می‌رساند، مبارزه کند. گزارش منتشرشده در این وب‌سایت بیان می کند:

«مردم با خواندن خبرهای جعلی گیج می‌شوند و فریب این خبرهای جعلی را می‌خورند… در نهایت خسته می‌شوند و علاقه‌ خود را به اخبار از دست می‌دهند.»

نیویورک تایمز و شرکت‌های همکار از ماه ژوئیه تا اواخر سال 2019 طرح مربوط به اصالت رسانه‌های تصویری را اجرا می‌کنند تا بار دیگر اعتماد عموم را به فایل‌های دیجیتالی جلب کنند.  هدف این پروژه این است که «فراداده‌ های » مربوط به یک خبر از جمله زمان و محل ضبط یک فیلم و عکس، اطلاعات مربوط به فیلمبردار و عکاس و هم‌چنین اطلاعات مربوط به چگونگی ویرایش و انتشار آن را بر روی بلاک‌چین ذخیره کند.

بر اساس گزارش منتشر شده در این وب‌سایت، هدف طرح مذکور این است که  مجموعه‌ای از سیگنال‌ها ایجاد کند تا بتوانند در هرکجا اعم از رسانه‌های جمعی، گرره‌های گفت‌و‌گو و نتایج جست‌و‌جو در اینترنت که رسانه‌ی تصویری مذکور پخش می‌شود، سیگنال‌های مرتبط با آن نیز نمایش داده شوند.

نیویورک تایمز قصد دارد طی فرایند اجرای پروژه، به‌روزرسانی‌هایی را نیز بر روی آن انجام دهد که منتج به ارائه‌ی گزارش کاملی از خروجی این طرح آزمایشی می‌شود.

ویویان چیلر، مدیرعامل Civil Media، که تا چندی پیش با نیویورک تایمز همکاری می‌کرد هم در توئیتی این خبر استفاده‌ نیویورک تایمز از بلاک‌چین را تائید کرد. هم‌چنین ساشا کورِن، مدیر پروژه‌ی این برنامه، با ارسال گزارشی طولانی در وب‌سایت نیویورک تایمز این خبر را تائید نمود.

وب‌سایت CoinDesk در ماه مارس گزارش داد که نیویورک تایمز قصد دارد از فناوری بلاک‌چین استفاده کند، در همین زمان، شرکت نیویورک تایمز در وب‌سایت خود آگهی استخدام یک مدیر پروژه ارسال کرد اما سریعا این پست را از وب‌سایت خود حذف نمود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.