استرالیا تا انتهای امسال ETFهای اسپات بیت کوین را راه‌اندازی می‌کند

استرالیا تا انتهای امسال ETFهای اسپات بیت کوین را راه‌اندازی می‌کند

گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۴ چند صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین را فهرست کند.

به نظر می‌رسد چند منبع آگاه اطلاعات مربوط به این مسئله را در اختیار بلومبرگ قرار داده‌اند. طبق گفته‌های آن، بعد از موفقیت ETFهای اسپات در آمریکا و هنگ کنگ، بورس اوراق بهادار استرالیا هم تصمیم گرفته است درخواست شرکت‌های ون‌اک (VanEck) و بتاشیرز (BetaShares) برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین را تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ تایید کند.

افزایش تعداد ETFهای اسپات بیت کوین در سراسر جهان می‌تواند به رشد شدید این ارز دیجیتال کمک کند. با این حال مطمئنا تایید یازده ETF اسپات بیت کوین در آمریکا تاثیر زیادی در راه‌اندازی صندوق‌های مشابه آن در سایر کشورها داشته است.

جریان ورود سرمایه ETFهای اسپات بیت کوین در آمریکا

جاستین ارزدون (Justin Arzadon)، رئیس بخش دیجیتال شرکت بتاشیرز، در واکنش به این خبر اعلام کرده است:

  • جریان ورود سرمایه ETFهای اسپات بیت کوین در آمریکا به راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت کوین در استرالیا کمک کرده است. این رویدادها نشان می‌دهند که ارزهای دیجیتال دوام مورد نیاز خود را به دست آورده‌اند.

جف یو ( Jeff Yew)، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی‌های Monochrome، هم در واکنش به این مسئله خاطرنشان کرد که ارزهای دیجیتال طرفداران زیادی در استرالیا دارند و ETFهای اسپات بیت کوین می‌توانند ۳ تا ۴ میلیارد دلار سرمایه را طی ۳ سال اول راه‌اندازی خود به دست آوردند.

یو خاطرنشان کرد که تقاضای ETFهای اسپات بیت کوین در درجه اول توسط شرکت‌های مدیریت سرمایه‌ای تامین می‌شود که می‌خواهند روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. با این حال طبق گفته‌های او سرمایه‌گذاران خرد هم پس از مدتی وارد این صندوق‌ها می‌شوند.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها