استراتژی کریپتویی آرتور هیز برای مقابله با نوسانات ناشی از انتخابات آمریکا: پوشش ریسک با USDe

استراتژی کریپتویی آرتور هیز برای مقابله با نوسانات ناشی از انتخابات آمریکا:  پوشش ریسک با USDe
خلاصه اخبار

در شرایطی که تنها یک هفته زمان تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده، بازارها با اضطراب در انتظار رویداد سیاسی بزرگی هستند که عدم قطعیت بالایی به وجود آورده است. آرتور هیز، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در صندوق دارایی دیجیتال Maelstrom و یکی از بنیان‌گذاران صرافی بیت‌مکس، برای مدیریت ریسک در مواجهه با نوسانات بازار کریپتو، …

در شرایطی که تنها یک هفته زمان تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده، بازارها با اضطراب در انتظار رویداد سیاسی بزرگی هستند که عدم قطعیت بالایی به وجود آورده است. آرتور هیز، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در صندوق دارایی دیجیتال Maelstrom و یکی از بنیان‌گذاران صرافی بیت‌مکس، برای مدیریت ریسک در مواجهه با نوسانات بازار کریپتو، استفاده از استیبل‌ کوین USDe شرکت Ethena را معرفی کرده و همچنان روی موضع خود در رابطه با رشد بیت‌ کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و سایر ارزهای دیجیتال تاکید می‌کند.

هیز در مصاحبه‌ای ایمیلی در رابطه با استراتژی کریپتویی خود در مقابله با نوسانات انتخابات آمریکا گفت:

با توجه به عدم قطعیت موجود، Maelstrom حدود 5٪ از سرمایه خود به USDe استیک‌شده (Ethena USD) اختصاص داده و تقریباً هم روی این سرمایه‌گذاری 13٪ سود می‌گیرد. همچنین موقعیت‌های خرید طولانی خود را در بیت‌ کوین، اتریوم و سایر توکن‌ها حفظ می‌کند.

او افزود که این صندوق پس از اعلام نتایج انتخابات و پذیرش شکست توسط طرف بازنده، این سرمایه را مجدداً به ارزهای دیجیتال منتقل خواهد کرد. هیز در ادامه به طنز گفت که در بلندمدت برایش تفاوتی ندارد که چه کسی پیروز انتخابات خواهد شود.

یو اس دی ای (USDe)، استیبل‌ کوین شرکت Ethena، از ترکیب وثیقه‌گذاری استیبل‌ کوین و آربیتراژ Cash and Carry (نقد و آتی) برای حفظ قیمت 1 دلاری خود استفاده می‌کند؛ در این استراتژی، سرمایه‌گذار به‌طور همزمان یک دارایی‌ را در بازار نقدی خریداری کرده و آن را در بازار آتی می‌فروشد تا از تفاوت قیمت‌ها بین این دو بازار سود ببرد. سود این محصول از کارمزدهای تامین مالی حاصل از فروش بی‌وقفه قراردادهای آتی بیت‌ کوین و اتریوم به‌دست می‌آید. در مورد یو اس دی ای هم کاربران با استیکینگ USDe و به‌دست آوردن sUSDe، توکن دارای پاداش، به‌طور خودکار به پاداش‌های پروتکل دسترسی پیدا می‌کنند.

این تخصیص به محصول بدون ریسک (دلتا خنثی) می‌تواند از نوسانات احتمالی قیمت بازار در آستانه انتخابات و تا زمان اعلام نتایج، که قرار است سه روز پس از انتخابات در 8 نوامبر اعلام شود، محافظت کند. صندوق Maelstrom، که توسط دفتر خانوادگی آرتور هیز اداره می‌شود، در تلاش است تا با ایجاد پورتفوی متنوع از شرکت‌های زیرساختی، به‌عنوان پایه‌ای برای موج بعدی تمرکززدایی بدون نیاز به اعتماد عمل کند.

آماده برای ناآرامی‌های احتمالی

هیز پیش‌بینی می‌کند که دارایی‌های پرریسکی مانند ارزهای دیجیتال، در صورت بروز ناآرامی‌های اجتماعی پس از انتخابات، دچار نوسانات قیمتی بیشتری خواهند شد. در حال حاضر رقابتی تنگاتنگ میان دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و کامالا هریس دموکرات وجود دارد و پلتفرم‌های پیش‌بینی غیرمتمرکز، ترامپ را که به نظر می‌رسد از ارزهای دیجیتال حمایت می‌کند، با اختلاف قابل‌توجهی در مقابل رقیب خود، هریس، پیشتاز می‌دانند.

هیز گفت:

اگر انتخابات بدون ناآرامی اجتماعی پایان یابد، بازارها شاهد رونق خواهند بود. پس از انتخابات و با مشخص شدن پیروز و پذیرش نتیجه از سوی طرف مقابل، تمام sUSDe را به کریپتو اختصاص خواهیم داد.

تا روز جمعه، آپشن‌های بیت‌ کوین فهرست‌شده در Deribit، نوساناتی نزدیک به 3.8٪ برای 8 نوامبر نشان می‌دادند؛ این ارز دیجیتال به‌طور تاریخی نوسانات بیشتری را در روزهای غیرمنتظره تجربه کرده است.

فرقی ندارد چه کسی پیروز ماجرا باشد

هیز معتقد است که نتیجه انتخابات آمریکا احتمالاً تاثیر عمده‌ای بر روند صعودی کلی BTC نخواهد داشت. با توجه به احتمال ادامه افزایش کسری بودجه، فارغ از اینکه چه فردی رئیس‌جمهور شود، بیت‌ کوین و طلا به‌عنوان دارایی‌های امن در برابر تورم در نظر گرفته می‌شوند. هیز اضافه کرد:

هم ترامپ و هم هریس پول چاپ خواهند کرد، آن هم در ابعاد تریلیون دلاری! در میان‌مدت، اینکه چه فردی برنده شود تفاوتی نمی‌کند و کریپتو عملکرد خوبی خواهد داشت. برای کوتاه‌مدت، بازار همین حالا هم می‌داند که ترامپ چگونه اقتصاد را تحریک خواهد کرد، چرا که این روش‌ها در گذشته بارها امتحان شده‌اند: ترکیبی از کاهش مالیات با مقررات‌زدایی‌های مطلوب برای کسب‌وکارها بدون کاهش مزایا، دقیقا همان کاری است که ترامپ انجام خواهد داد.

هفته گذشته، پل تودور جونز، معامله‌گر افسانه‌ای، دیدگاه مشابهی ابراز کرد و گفت که فارغ از اینکه دونالد ترامپ یا کامالا هریس رئیس‌جمهور شوند، تورم همچنان افزایش خواهد یافت. چندین معامله‌گر ارز دیجیتال نیز برای پس از انتخابات، پیش‌بینی افزایش قیمت بیت‌ کوین تا سطح 80,000 دلار یا بیشتر را دارند.

جنگ و تنش‌های ژئوپلیتیکی؛ ریسک کوتاه‌مدت

فراتر از انتخابات، احتمال تشدید جنگ در خاورمیانه یا اوکراین می‌تواند به ضرر کوتاه‌مدت دارندگان دارایی‌های پرریسک باشد. هیز در این‌باره گفت:

بزرگ‌ترین ریسکی که از عوامل کلان اقتصادی ناشی می‌شود، این است که دوستان و دشمنان آمریکا در حالی که سردرگمی درباره رئیس‌جمهور منتخب وجود دارد، دست به اقدامات نظامی بزنند. جنگ در کوتاه‌مدت فضا را برای سرمایه‌گذاری خفه می‌کند و منجر به کاهش ریسک جهانی خواهد شد.

او همچنین اشاره کرد که تاثیر تورمی جنگ در نهایت به نفع کریپتو خواهد بود. هیز افزود:

راه مدیریت این ریسک، تخصیص اندازه‌های مناسب به موقعیت‌ها و استفاده کم یا بدون اهرم است.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *