استاندار فارس:باید برای پیاده سازی گفتمان دولت چهاردهم گام برداریم

استاندار فارس:باید برای پیاده سازی گفتمان دولت چهاردهم گام برداریم
خلاصه اخبار

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: مدل مدیریتی همه ما همان گفتمانی است که دکتر پزشکیان رییس جمهور مطرح کرده و باید بکوشیم که این گفتمان و قول هایی که داده شده در مقیاس استانی عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا ، حسینعلی امیری، یکشنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار فارس در شیراز افزود: وقتی انتخاباتی انجام می‌شود و دولت جدید بر سرکار می‌آید مردم انتظار دارند که در نگاه دولت و مسئولان نیز تغییراتی را بر اساس گفتمان جدید ببینند.

وی ادامه داد: از منظر حقوقی معتقدم که انتخابات یک تنفس است، به این معنا که وقتی در جامعه‌ای مسائل و مشکلات در طول زمان ممکن است متراکم شود، انتخابات یک نشاط و تنفس جدید و پیام تغییر به جامعه می دهد.

او اظهار کرد: انتخابات عقد وکالت است و در آن مردم می آیند و به فردی که گفتمانی را مطرح می‌کند بر اساس آن گفتمان رای می دهند.

استاندار فارس گفت: موضوع وکالت آن گفتمان است و مردم آن منتخب را وکیل کرده و یک عقد وکالت با او منعقد می‌کنند تا گفتمانی که در دوره انتخابات مطرح کرده را عملیاتی کند.

امیری افزود: درست است که در نظام حقوقی ما خروج از موضوع وکالت ممکن است ضمانت حقوقی نداشته باشد اما بی تردید خروج از گفتمان حتما ضمانت شرعی دارد و اینکه رهبر معظم انقلاب رای مردم را تنفیذ می‌کنند به دلیل جنبه شرعی موضوع است.

وی ادامه داد: گفتمانی که دکتر پزشکیان مطرح کرد منجر شد به تحقق دولت وفاق ملی، وفاق ملی مفهومی است که جزو ضرورت های اجتناب ناپذیر کشور است و امروز یکی از مقاطعی است که همه با هر تفکر و نگاه سیاسی باید برای توسعه ایران بزرگ و فارس بزرگ در کنار هم قرار گیریم.

او اظهار کرد: وقتی انتخاباتی اتفاق می افتد به دنبال آن یک سری تغییراتی خواهد بود و هر کس که سیاست های دولت را قبول داشته باشد و با گفتمان دولت بتواند در جهت تحقق وعده های رییس جمهور خدمت کند از توان آنها استفاده خواهد شد.

وی، یکی از ضرورت های اجتناب ناپذر در گزینش مدیران را شایسته سالاری دانست و گفت: نکته دوم در این زمینه بحث حاکمیت قانون و کسانی است که به این مهم اعتقاد داشته باشد.

استاندار فارس گفت: حاکمیت قانون منظور آن احساس عمومی است و اینکه همه صرف نظر از دین، مذهب و نوع نگاه سیاسی، احساس امنیت دارند.

امیری افزود: حاکمیت قانون جامعه را به سمت رشد و توسعه پیش می برد و ما مدیران باید با عملکرد صادقانه خود به مردم احساس ارزشمندی دهیم چرا که جامعه ای که مردم آن احساس ارزشمند بودن نداشته باشند و احساس بیگانه بودن کنند توسعه حاصل نمی‌شود.

او ادامه داد: مردم باید به ما اعتماد و اطمینان کنند و آنچه که می گوییم در عمل پیاده می‌کنیم و اگر غیر از این باشد مردم از ما یک چهره ناصالح در ذهن خود ترسیم خواهند کرد.

وی، فارس را رنگین کمانی از اقوام، مذاهب، قومیت ها و طوایف دانست و گفت: من خود را مدیون مردم فارس می دانم و به این استان آمده‌ام تا دین خود را نسبت به این مردم ادا کنم.

استاندار فارس:باید برای پیاده سازی گفتمان دولت چهاردهم گام برداریم

در این آیین، حسینعلی امیری به عنوان استاندار فارس معرفی و از تلاش های محمد هادی ایمانیه تقدیر شد.

امیری در حاشیه جلسه چهارشنبه هجدهم مهر 1403 هیات دولت با تصویب هیات وزیران به‌ عنوان نوزدهمین استاندار فارس انتخاب شد.
وی جایگزین محمدهادی ایمانیه شد که ایمانیه هفتم مرداد سال 1400 به عنوان استاندار فارس منصوب شده بود.

امیری، زاده 1345 در سنقر استان کرمانشاه، معاون امور مجلس رئیس جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بود.

وی همچنین قائم‌ مقام وزیر کشوردر امور مجلس و سخنگوی وزارت کشور در دولت های یازدهم و دوازدهم بود.

امیری دارای دکترای تخصصی حقوق عمومی و دانش‌آموخته دانشگاه شیراز است.

از دیگر سوابق وی می توان به معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس کل دادگستری استان‌های فارس، کردستان و خوزستان و مدرس دانشگاه اشاره کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *